Junior Customer Success Manager på deltid till Workaround

Wrknest AB / Säljarjobb / Stockholm
2022-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior Customer Success Manager på deltid till Workaround" (publicerad 2022-09-17) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-09-08

Om tjänsten
Workaround hjälper sedan 2015 företag att på ett enkelt och smidigt sätt att hitta och jämföra flexibla kontorslösningar via en digital marknadsplats, de vill helt enkelt minimera lediga kontorsytor. Workaround är den första och sötrsta förmedlningstjänsten för kontor i Sverige. Företaget har kontor i Stockholm men även verksamhet och Nederländerna har kontor i Stockholm men även verksamhet i Tyskland och Nederländerna. Givet en snabb tillväxt för både bolaget och branschen planeras expansion till andra europeiska städer inom kort.

Teamet Customer Success hos Workaround är länken mellan hyresvärdar och hyresgäster. Som Customer Success Manager hjälper man potentiella hyresgäster (inbound leads) att hitta en flexibel kontorslösning hos någon av våra partners. I rollen som Junior Customer Success Manager så kommer man ansvara för våra mindre leads som framförallt söker efter en flexibel kontorsplats, t ex en frilansare som söker efter en flexibel kontorslösning. Detta är en deltidstjänst på initialt 50% med anställning hos Workaround, där Wrknest stöttar i rekryteringsprocessen.

Dina framtida arbetsuppgifter

• Hjälpa intressenter som kommer in via telefon, chatt och mail via Workaround.io att jämföra samt hitta en lämplig flexibel kontorslösning
• Driva på från intresseanmälan till affär. Detta görs genom att ta en behovsanalys av potentiell hyresgäst och hjälpa till att boka in visningar samt följa upp med hyresgäst och hyresvärd.
• Ta in offerter och presentera lämpliga förslag till potentiell hyresgäst
• Hjälpa hyresvärdar med uthyrning av kontorsplats / lokal
• Skapa goda relationer till både hyresvärdar och hyresgäster
• Jobba med retention aktiviteter
• Jobba mot uppsatta försäljningsmål som exempelvis konverteringsgrader från lead till affär

Bakgrund och erfarenhet

• Du bör ha jobbat i en kundfokuserad roll
• Är van att arbeta med telefonen som främsta verktyg
• Talar och skriver flytande Svenska.

Meriterande

• Vana av att hantera olika tekniska verktyg och CRM på effektivt sätt
• Erfarenhet av att hantera och förhandla med beslutsfattare

Vem är du?

Vi tror att du som person är mycket resultatfokuserad och har rätt sales mindset för att bli en duktig säljare. Du är självgående, utåtriktad, social och gillar att göra bra affärer.

• Är driftig, utåtriktad och proaktiv
• Är social i din natur och tycker om att bygga relationer
• Drivs av att göra affärer och göra våra kunder väldigt nöjda
• Ser teamets framgång som din framgång, och vice versa
• Är självmotiverad och ständigt vilja förbättra din säljkompetens.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Stockholm, Medborgarplatsen

Omfattning: Deltid, initialt 50 %

Lönetyp: Fast lön med möjlighet till framtida delägarskap via optionsprogram

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Workaround

Hej från din framtida chef
Jag heter Stefan och är kommersiell chef och ansvarig för den europeiska expansionen på Workaround. Jag har varit en del av Workaround sedan 2017 och varit med och fått bolaget att växa från en liten verksamhet i Stockholm till att nu skala upp verksamheten ordentligt med verksamheter i tre länder och över 25 olika städer. Jag har arbetat i flera olika roller på Workaround och doppat tårna i det mesta. Det jag gillar mest med Workaround är den snabba utvecklingstakten, de grymt kompetenta kollegorna och att få vara en del av en spännande resa i en bransch som är under stark tillväxt!

Hej från bolagets VD
Jag heter Alex och jag är VD på Workaround. Jag leder vår spännande tillväxtresa att bli den ledande digitala marknadsplatsen i Europa för att matcha flexibla kontorslösningar med företag och därmed minimera outnyttjade kontorsytor. De senaste 12-13 åren har jag arbetat i olika ledande befattningar med att ta fram och
implementera digitala strategier samtidigt som jag byggt datadrivna team inom produkt, teknik, marknadsföring och försäljning. Jag har ansvarat för ledande digitala satsningar (främst marknadsplatser) inom Kinnevik, Schibsted men även för ett startup.
Som ledare tror jag på att bygga en kultur som är transparent, feedback orienterad där vi hjälper varandra och vågar testa nya saker. Det skapar engagemang som är grunden för all långsiktig hållbar tillväxt. Det kommer att hjälpa oss att attrahera de bästa i branschen, öka vår motivation, hjälpa oss att ha kul och göra oss stolta över att vara en del av Workaround.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wrknest AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wrknest AB (org.nr 559293-2213), http://www.wrknest.se

Arbetsplats
Wrknest

Jobbnummer
6960760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wrknest AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wrknest AB: