Junior Consultant till Varuförsörjning, Halmstad

Lidl Sverige KB / Administratörsjobb / Halmstad
2018-09-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior Consultant till Varuförsörjning, Halmstad" (publicerad 2019-02-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Halmstad, Falkenberg, Ängelholm, Höganäs, Åstorp eller i hela Sverige

Vi söker nu en Projektledare/Junior Consultant till vårt centrallager i Halmstad och avdelningen Varuförsörjning. På avdelningen arbetar idag 10 medarbetare med varierande ansvar. Teamets arbetsuppgifter består av varuplanering, controlling, kampanjövervakning och färskhetkontroll m.m. På dagsbasis ser vi över strategier samt utför behovsanalyser och prognoser för varor som beställs in och säkerställer tillgänglighet och varubeståndet i våra butiker. Varuförsörjning fungerar även som en länk mellan centrala inköpsavdelningen, den regionala försäljningsverksamheten och logistikavdelningen. Din geografiska placering kommer initialt vara Halmstad men kan komma att förändras till annan region/kontor.

Målsättning med tjänsten är att ansvara för utveckling och effektivisering av varuflödesprocesser och dess rutiner samt att kunna överta ansvar för olika områden inom varuförsörjning i framtiden. Du arbetar med allt från mindre uppgifter till större projekt som du antingen deltar i eller ansvarar för.

Under inspirerande första månader inarbetas du initialt i rollerna på avdelningen och får en gedigen inblick i organisationen och vårt arbetssätt. Du kommer lära dig att lägga beställningar, övervaka inleveranser, kontrollera butiksbeställningar, säkerställa färskheten i butik och lager mm.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning, tillträde 1/1 - 2019 eller efter överenskommelse.

Vi ser gärna att du i grunden har en eftergymnasial utbildning eller en akademisk utbildning. Du kan till exempel ha läst varuplanering, affärslogistik, controlling, supply chain eller ekonomistyrning. Du har god analytisk förmåga, är resultatorienterad och hanterar med lätthet löpande uppgifter samtidigt som du driver parallella projekt. För oss är det också en fördel om du är ansvarstagande, strukturerad och samarbetsvillig. Erfarenhet av detaljhandel är meriterande. Office-paketet hanterar du väl och har goda kunskaper i engelska. Då koncernspråket är tyska ser vi språkliga kunskaper i tyska som meriterande.

För att trivas hos oss är du en entusiastisk, karismatisk, kreativ och engagerad person som har en stark drivkraft att utveckla dig själv och ditt ansvarsområde.

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Publiceringsdatum
2018-09-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidl Sverige KB

Adress
Lidl Sverige KB
Box 4093
17104 SOLNA

Kontorsadress
Anderstorpsvägen 22

Jobbnummer
4348811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: