Junior chefsassistent till globalt bolag!
Novare Professionals / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige Novare erbjuder specialistkompetens inom området Human Capital och består av ett flertal bolag och intressebolag, där varje enskilt bolag är specialister inom sitt område. Tillsammans är vi experter på allt som har med medarbetare och kompetens att göra. Det kan handla om att hitta rätt person till rätt plats men också om att systematiskt analysera företagets kompetensbehov och långsiktigt utveckla medarbetarna. Läs gärna mer om oss via
www.novare.se Har du god erfarenhet av administration och service? Skulle du vilja vara en nyckelspelare för att få företagets vardag att gå friktionsfritt? Skulle du beskriva dig själv som strukturerad och målinriktad? Då har vi rollen där du som tidigare arbetat med administration får möjligheten att utvecklas och ta steget till chefsassistentrollen!
Novare Professionals söker för kunds räkning en administrativ support för utvalda chefer och partners på det lokala Sverigekontoret hos en av våra prioriterade kunder. Som assistent kommer du att ha ansvar över allt som får företaget och dess ledning att fungera så friktionsfritt som möjligt. Det innebär allt från att på ett konfidentiellt sätt hantera kalendrar, avlasta cheferna och sammanställa underlag och administration. Du kommer även att vara med i utvecklingen av relationer internt och externt, koordinera resor och på sikt vara den första en frågar internt när det behövs avlastning på flera olika nyckelfunktioner. Du kommer även att representera bolaget internt och externt utifrån bolagets värderingar och dina huvudsakliga ansvarsområden kommer främst, men inte enbart, att vara att:
• Hantera chef/lednings outlook-kalender
• Koordinera "point-to-point"-resor med researgenturer
• Utveckla affärsmässiga relationer med klienter och deras assistenter
• Utveckla affärsmässiga relationer med kollegor och andra avdelningar internt
• Vara behjälplig i framtagning av powerpoints
• Vara behjälplig vid korrekturläsning
• Förbereda mötesunderlag till interna och externa möten
• Sammanfatta PM och förbereda offerter
• Preparera och ställa i ordning inför interna möten
• Agera backup vid behov till kollegor i liknande roller
• Genomföra generella assistentuppgifter som behövs
• Finnas behjälplig till Receptionen vid behov
Sammanfattningsvis kommer din roll att innebära ett stort utbud av olika arbetsuppgifter som kompletterar företaget och säkerställer att allt "bara flyter på". På så vis kommer du att ha stor insyn i flera parallella processer och uppdrag som företaget arbetar med. Du kommer att knyta relationer till företagets alla avdelningar och trivs du med många sociala inslag i vardagen så är det här uppdraget för dig!
Vem söker vi?
Vi söker dig som är starkt serviceorienterad med en personlig mognad och en flexibilitet runt arbetssätt, uppgifter och åtaganden. För att lyckas i rollen ser vi att du arbetar bra både självständigt och i samarbete med andra. Vi tror att du motiveras av varierade uppgifter och att få hjälpa andra, och som ett naturligt led i det har du lätt för att ta initiativ. Vidare ser vi att du utför ditt arbete med ett gott omdöme och tar beslut baserat på logik och företagets bästa. För att trivas i rollen bör du besitta en utmärkt organisativ förmåga och en stark ansvarskänsla för uppdraget. Du kommer att behöva ha koll på alla detaljer och i intensiva perioder kan övertid förekomma.
Kvalifikationer
Fullständig gymnasieutbildning
Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter
Goda generella datorkunskaper
Mycket goda kunskaper i word, excel, powerpoint och outlook
Obehindrade kunskaper i Svenska och Engelska, i text och tal
Sista ansökningsdag
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Övrig information
Start: Snarast
Anställningsform: heltid
Omfattning: Tillsvidare, inleds med 6 mån provanställning
Placering: Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Full-time Until further notice
Publiceringsdatum2017-05-30ErsättningFixed
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Professionals
AdressNovare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm
KontorsadressBlasieholmsgatan 4B
Jobbnummer 3527146
Observera att sista ansökningsdag har passerat.