Junior Business Manager till Sundsvall

Alten Sverige AB / Säljarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Sundsvall, Örnsköldsvik, Nordmaling, Mora, Falun eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en ledarroll med fokus på att utveckla affärer och bygga relationer? Har du dessutom ett stort intresse för teknikbranschen? Då har vi jobbet för dig! ALTEN söker en affärsinriktad Business Manager till Sundsvall.

ALTEN har sammanlagt 55 anställda i region norr fördelat på fyra orter; Umeå, Luleå, Skellefteå och Sundsvall. Som Business Manager blir du en del av ett chefsteam på 4 personer som är placerade på de olika kontoren i regionen.

ALTEN region norr är särskilt starka inom produktutveckling och mekanik men räknar med att bli betydligt fler inom IT och Embedded Systems inom en snar framtid då området har stor tillväxtpotential i regionen.

Din roll
Som Business Manager på ALTEN får du möjlighet att arbeta brett och varierat i en utmanande roll där dina arbetsuppgifter innefattar:
• Försäljning: ditt fokus ligger på att bygga relationer med både befintliga och nya kunder vilket innefattar allt från att ringa samtal till att ha möten där du hjälper kunderna med deras olika utmaningar.
• Rekrytering: du intervjuar och utvärderar kandidater för att kunna bygga ditt eget team. Du får stöttning av vår interna rekryteringsorganisation och har det övergripande ansvaret för att hitta rätt kompetens samt att matcha uppdrag med kompetenta konsulter.
• Ledarskap: du har personalsvar för din egen konsultgrupp där du leder, stöttar och coachar dina medarbetare. Du genomför utvecklingssamtal, lönesamtal samt har regelbundna avstämningar med dina konsulter.

Publiceringsdatum
2018-07-04

Profil
För rollen som Business Manager behöver du ha en magister- eller masterexamen, gärna med teknisk inriktning. Du har 1-5 års arbetslivserfarenhet, gärna inom försäljning, rekrytering eller ledarskap alternativt från teknikbranschen. Arbetsspråket är svenska och engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet och tror att du utöver ovan nämnt är målinriktad och drivande med förmåga att arbeta självständigt. Du har ett sinne för affärer, en stark vilja att utvecklas och ett intresse för att arbeta med relationer. Då tjänsten innebär frekventa resor inom regionen bör du vara flexibel kring detta.

Vi erbjuder dig bland annat:
• Ett utvecklande jobb inom ett av Europas största konsultbolag
• Möjligheten till ett stort affärsnätverk och spännande erfarenhetsutbyten
• Utbildningar både nationellt och internationellt samt regelbunden coachning
• Väldefinierade karriärmöjligheter
• Tjänstebil

Tjänsten är tillsvidare på heltid med planerad start i september. Sista ansökningsdag för tjänsten är 20 augusti. För frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta HR Partner Sofia Johansson på sofia.johansson@alten.se. Vi kommer tyvärr inte ha möjlighet att besvara frågor mellan v.28-33.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-avdelningen, Alten

Företag
Alten Sverige AB

Adress
Alten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons gata 15, Göteborg

Jobbnummer
4237801

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: