Junior Backoffice medarbetare till fondbolag

SJR / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en nyutexad ekonom med stort intresse av värdepapper? Har du stor förståelse för finansbranschen och vill få in en fot i branschen? Vi letar efter dig som är en driven stjärna och som gillar ordning och reda!

Nedanstående är ett konsultuppdrag där du som nyutexaminerad ekonom får chans att komma in i ett välkänt bolag och kan starta din karriär med att få en bra inblick i branschen. Du samlar på dig erfarenhet och får chans att använda dig av dina kunskaper från skolan.

I rollen som junior Backoffice medarbetare kommer du att arbeta med:

• värdepappersadministration kring emissioner och andrahandsmarknaden

• registrera anmälningssedlar och affärsunderlag
• göra uppföljningar och registrering av kunder och depåer

Utöver detta kommer du att göra avstämningar av bankkonton, värdepapper och lager. I rollen kommer du även ha stora kontaktytor, både internt och externt då du kommer ha kontakt med till exempel utländska banker och försäkringsbolag.

Lämplig bakgrund
Vi letar efter dig som precis tagit examen från universitet/högskola, gärna med inriktning mot finans. Har du tidigare jobbat med utländska och/eller svenska värdepapper är det starkt meriterande. Som person är du driven och noggrann. Du har ett starkt ordningssinne och gillar att arbeta administrativt samtidigt som du är serviceminded då du även kommer ha kontakt med kunder. Flytande kunskaper i både svenska och engelska är ett krav.

Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 076647 16 44.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2018-01-18

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Koblet Olsson alexandra.kobletolsson@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3911061

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: