Junior AP/AR Accountant
Ricoh Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ricoh Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Västerås,
Falun,
Sundsvall eller i
hela Sverige Vi skapar lösningar för effektiva och hållbara arbetsplatser!
Allt arbete vi gör på Ricoh vilar på våra fem filosofier Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit och Etik & Integritet. Vi tycker det är viktigt att ta hand om varandra och att ta hand om vår jord! Resultatet av vårt arbete är ett innovativt bolag som arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och att vara en aktiv del i samhället genom olika CSR-projekt.
För dig som vill utvecklas finns alla möjligheter, såväl nationellt som internationellt! Kompetensutveckling är en naturlig del i vardagen då du ständigt utbyter idéer och erfarenheter med dina kollegor, självklart har du också tillgång till utbildningar via Ricoh Academy.
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Bolaget erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Vi är cirka 500 medarbetare i en rikstäckande organisation med verksamhet på 12 huvudorter. Vidare marknadsför Ricoh sina produkter och tjänster även via partners på ytterligare 22 orter. Den totala försäljningen i Sverige uppgår till cirka 1 500 miljoner kronor. Globalt har Ricoh-koncernen 109 000 medarbetare i 200 länder, med hållbarhet som viktigt fokus. Mer om oss kan du läsa på
www.ricoh.se Som Junior AP/AR Accountant kommer du att ingå i vårt AP/AR-team. Du kommer bl.a. ansvara för hantering av leverantörsfakturor, redovisning samt in- och utbetalningar. Förutom att ge våra kunder och leverantörer ett professionellt och effektivt bemötande kommer du att stötta organisationen med ekonomirelaterade frågor. Du kommer ha daglig kontakt med vårt Shared Service Center i UK vilket medför att stora delar av arbetet är på engelska.
Vi söker dig som trivs i att arbeta i ett högt tempo och är målinriktad. Vi tror att du har en utbildning inom ekonomi och vill utvecklas i en global koncern. Det är ett krav att du har goda Excel-kunskaper och har lätt för att lära dig nya affärssystem. Erfarenhet av Oracle är meriterande. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska är ett krav. Som person är du analytiskt lagd och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare har du lätt för att skapa nya kontakter och strävar efter att hitta samarbeten med andra avdelningar.
Publiceringsdatum2017-06-28Så ansöker duDin ansökan vill vi ha senast 2017-07-31, du söker via länken nedan. Urvalet kommer ske löpande så skicka in ansökan redan idag, tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader Paola Burotto på 08 734 18 55.
Varaktighet, arbetstid
100% Tillsvidareanställning. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRicoh Sverige AB
AdressRicoh Sverige AB
Röntgenvägen 3
17154 Stockholm
KontorsadressRöntgenvägen 3
Jobbnummer 3579937
Observera att sista ansökningsdag har passerat.