Junior Administratör
Expertvio AB / Administratörsjobb / Sigtuna
2025-04-22
Visa alla administratörsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Expertvio AB i Sigtuna Publiceringsdatum2025-04-22Om företagetVi är ett konsultbolag inom elkraftsbranschen som erbjuder expertstöd till kunder inom både offentlig och privat sektor. Vår verksamhet omfattar tekniska konsulttjänster, upphandlingsstöd samt granskning och rådgivning vid inköp av elkraftsutrustning. Vi samarbetar nära med våra kunder för att säkerställa tekniskt och ekonomiskt hållbara lösningar.
Utöver vår svenska verksamhet har vi ambitionen att växa på nya marknader, särskilt i Azerbajdzjan och Turkiet, genom att etablera konsultsamarbeten och uppdrag inom teknik och upphandling.
Om tjänstenVi söker en junior administratör som ska arbeta med administrativa uppgifter inom både upphandling och företagsadministration. Du kommer att stötta både inköpsteamet och projektledare, samt hantera fakturering, bokföringsunderlag och andra administrativa processer. Samtliga arbetsuppgifter kommer att utföras inom elkraftbranschen, vilket innebär att det är viktigt att du har intresse och vilja att arbeta med denna branschspecifika verksamhet. Tjänsten passar dig som vill utvecklas vidare inom administration och som har erfarenhet inom upphandling och företagsadministration. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och stötta verksamhetens tillväxt på internationella marknader.
Dina arbetsuppgifterAdministrativt stöd i upphandlings- och inköpsprocesser inom elkraftbranschen
Hantering av leverantörsdialoger och offertförfrågningar inom elkraft
Dokumentation och uppföljning av inköp i kundprojekt relaterade till elkraft
Faktuering och uppföljning av betalningar
Ta fram bokföringsunderlag och assistera vid bokslut
Söka upp och etablera nya konsultuppdrag och projektmöjligheter inom elkraft
Samordning och administration av interna processer och uppdrag
Stödja verksamheten i övriga administrativa arbetsuppgifter
KvalifikationerErfarenhet av administrativt arbete, gärna inom upphandling, inköp eller företagsadministration, helst med transformator-utrusningar
Grundläggande kunskaper i fakturering och bokföring
Vana vid att arbeta med dokumentation och kundkommunikation
Mycket goda kunskaper i engelska samt azerbajdzjanska och turkiska (meriterande)
God datorvana, särskilt i Officepaketet (Word, Excel, Outlook)
Självständig, noggrann och kommunikativ
Intresse och vilja att arbeta inom elkraftbranschen
Placeringsort: Sigtuna
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Start: Enligt överenskommelse
About the company:
We are a consulting company within the power engineering industry offering expert support to clients in both the public and private sectors. Our business includes technical consulting services, procurement support, as well as reviewing and advising on the purchase of power engineering equipment. We work closely with our clients to ensure technically and economically sustainable solutions.
In addition to our Swedish operations, we aim to grow in new markets, particularly in Azerbaijan and Turkey, by establishing consulting collaborations and assignments within technology and procurement.
About the position:
We are looking for a junior administrator to handle administrative tasks within both procurement and business administration. You will support both the purchasing team and project managers, as well as manage invoicing, accounting documentation, and other administrative processes. All tasks will be carried out within the power engineering industry, meaning it is important that you have an interest and desire to work within this industry-specific field. This position is suitable for someone who wants to further develop in administration and has experience within procurement and business administration. You will be an important part of our team and contribute to the company's growth in international markets.
Responsibilities:
Administrative support in procurement and purchasing processes within the power engineering industry
Documentation and follow-up of purchases in client projects related to power engineering
Invoicing and follow-up of payments
Preparing accounting documentation and assisting with financial closing
Searching for and establishing new consulting assignments and project opportunities within the power engineering industry
Coordination and administration of internal processes and assignments
Supporting the business in other administrative tasks
Qualifications:
Experience in administrative work, preferably within procurement, purchasing, or business administration, ideally with transformer equipment
Experience handling procurement processes and supplier communications related to transformer equipment
Basic knowledge of invoicing and accounting
Familiarity with working with documentation and customer communication
Excellent knowledge of English, and Azerbaijani and/or Turkish (preferred)
Good computer skills, particularly in Microsoft Office (Word, Excel, Outlook)
Independent, thorough, and communicative
Interest and desire to work within the power engineering industry
Location: Sigtuna
Employment type: Full-time
Contract type: Permanent
Start: By agreement
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-03
E-post:
expertvioab@gmail.com Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Expertvio AB (org.nr 559300-1844)
Jobbnummer 9298540