Junior 2nd line support till stort detaljhandelsföretag
Maxkompetens Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-04-22ArbetsuppgifterFör kunds räkning söker vi en 2nd line support inom IT-frågor. Vår kund är ett av landets ledande detaljhandelsföretag med inriktning mot fordon och tillbehör för bilar och båtar. De har ett mycket starkt och välkänt varumärke och har butiker i hela landet samt på flera platser i Stockholmsområdet.
Som 2nd line support kommer du att vara en av fyra tekniker med övergripande ansvar över IT-supporten i företaget. Tjänsten är väldigt varierad och du kommer att arbeta med allt ifrån fysisk flytt av datorer och kopplingar internt på huvudkontoret till att hjälpa anslutna butiker med klientfrågor, avhjälpa systemfel och hårdvarufel. Första linjens supporttekniker finns placerade i södra Sverige och en stor del av rollen innebär därför en koordinerande del exempelvis gällande dokumentation och säkerställande av att störningsinformation når alla involverade parter.
Du kommer att tillhöra supportteamet på huvudkontoret som har bra sammanhållning och arbetar nära varandra. Kunskapsöverföring är något som genomsyrar både tjänsten och avdelningen och du kommer att samarbeta med flera mycket kompetenta tekniker. För rätt person finns därför stora möjligheter att utvecklas och lära dig mer inom de vida ramarna för rollen.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. För rätt person finns dock goda chanser till ett långsiktigt konsultuppdrag hos denna kund.
ProfilVi söker dig som har ett stort intresse för IT och teknik och är sugen på att utvecklas och lära dig mer! Vi tror att du har en gymnasieteknisk bakgrund och ca ett till två års erfarenhet av support sedan tidigare. Kanske har du arbetat i första linjen och nu är redo att ta nästa steg?
Kvalifikationer• Utbildning inom IT på gymnasienivå eller motsvarande
• 1-2 års erfarenhet av ärendehanteringssystem och support
• Ett intresse för IT och en vilja att lära dig mer
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person är du stresstålig då arbetet i perioder kan vara hektiskt. Du behöver vara en pedagogisk och lugn person som på ett bra sätt kan förmedla information även till personer som inte har samma tekniska kunskap som du. Då tjänsten är bred krävs också en prestigelös sida och en vilja att hugga i där det behövs.
Start: Omgående
Arbetsplats: Centrala Stockholm
Arbetstid/omfattning: Heltid
Lön: Individuell lön
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida
www.maxkompetens.se . Välkommen med din ansökan!
Om företagetMaxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktad mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter runtom i hela Sverige. Varje år tillsätter vi över 1 000 jobb och har dagligen ca 250 konsulter ute på uppdrag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-17
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3474
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktLi Lövebrant 08-120 753 03
li.lovebrant@maxkompetens.seFöretagMaxkompetens Konsult AB
AdressMaxkompetens Konsult AB
Herkuelsgatan 12
11152 Stockholm
KontorsadressHerkuelsgatan 12, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2261197
Observera att sista ansökningsdag har passerat.