Junior 1st-line supporttekniker
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.
Publiceringsdatum2012-03-02FöretagetBravura söker för kunds räkning en junior 1st-line supporttekniker till konsultföretag med kunder i Stockholmsområdet. Företaget har två huvudverksamheter av konsulttjänster den ena inom IT-drift/support och den andra inom IT-projektledning. Vår kund har funnits sedan 1997 och har i dagsläget en etablerad konsultverksamhet hos företag som exempelvis Fortum och AFA Försäkring. Företaget erbjuder dig möjligheten att arbeta på utvecklande och spännande uppdrag där du får ta stort eget ansvar och självständigt driva ditt arbete. Vår kund erbjuder även sina anställda stort kunskapsutbyte internt och möjlighet att påverka sin vardag.
Dina arbetsuppgifterSom 1st-line support hos vår kund ansvarar du i första hand över att ta emot inkommande samtal i företagets service-desk. Utöver det finns ett ärendehanteringssystem från vilket du behandlar ärenden. Samtliga ärenden berör kunder och användare som på ett eller annat sätt har problem med sina datorer. Du försöker att i största möjliga mån hjälpa kunderna i 1st-line-support, går detta inte att genomföra kan ärendena skickas vidare.
KvalifikationerTeknisk bakgrund
Till denna tjänst söker vi dig som har relevant gymnasieutbildning, alternativt en högskoleutbildning med inriktning data/IT. Du är duktig på att kommunicera och har förmågan att förklara dina lösningar på ett pedagogiskt vis samtidigt som du är effektiv. Det är meriterande om du antingen har tidigare erfarenhet av support eller serviceinriktat yrke. För att passa i den här rollen är det viktigt att du som söker har ett generellt tekniskt intresse och förståelse.
Tjänsten som sådan medför goda chanser att utvecklas inom support och vid ett senare skede även fortsätta mot serverdrift eller annan inriktning.
Vem är du?
Du som söker har ett genuint intresse för teknik och problemlösning. Du är flexibel, framåt och kan ta egna initiativ.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Centralt i Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Sökord: 1st-line, supporttekniker, Stockholm, support, tekniker, heltid
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Forssell
FöretagBravura
AdressBravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm
Jobbnummer 1174707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.