Jr Customer Success Manager till Scrive!

Brilliant People AB / Säljarjobb / Stockholm
2019-11-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Jr Customer Success Manager till Scrive!" (publicerad 2019-11-18) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brilliant People AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Scrive strävar efter att göra det enkelt för företag i alla storlekar att erbjuda sina kunder, återförsäljare och anställda en förstklassig lösning för e-signering och samtidigt bistå företagen med fördjupad affärskritisk information.

Har du en bakgrund inom företagsförsäljning och vill arbeta med kundrelationer? Scrive utökar nu sitt Customer Success Team för att möta sina kunders efterfrågan och fortsätta sin expansion på nya marknader. Är det dig vi söker?

Scrive har sedan starten 2010 hjälpt framsynta och expansiva företag att hantera miljontals dokument varje år. Med spetskompetens inom e-signering är Scrive marknadsledande i Norden och fortsätter växa starkt i övriga delar av världen.

Med Stockholm som bas kommer du att arbeta med kundrelationer och försäljningsmöjligheter inom befintlig kundstock.
Du välkomnas in i en mål- och resultatinriktad organisation där du förväntas vara hängiven med ett eget affärsdriv.

Publiceringsdatum
2019-11-08

Om tjänsten
Som Jr Customer Success Manager kommer du att bli en nyckelspelare hos Scrive i ditt arbete med kundnöjdhet och kundnytta. Du kommer att ta över en befintlig personlig kundbas på idag ca 150 st kunder inom Finans, IT, Energi och Marknad.

Du kommer att ansvara för onboarding av nya kunder och kontinuerlig uppföljning. Du kommer ständigt hålla dig uppdaterad kring kundens behov med syfte att öka kundnöjdheten och Scrives försäljning. I dialog med kund är du alltid påläst och kan presentera Scrives produkter och tjänster samt förmedla styrkor kopplat till den specifika kundens behov. I den här rollen värdesätts att du är ansvarstagande och självgående med ett stort kundfokus.

Du har en god kommunikativ förmåga och ett förtroendeingivande sätt, vilket märks redan vid första kontakt med kund, lägg till professionell och ett starkt engagemang så har vi en bra matchning.

Du kommer att....

• förvalta och utveckla befintliga kundrelationer
• säkerställa onboarding av nya kunder
• utbilda kunder kring hur de kan nyttja företagets produkter och tjänster på bästa sätt
• se till att upptäcka nya försäljningsmöjligheter utifrån kundens behov

För att lyckas i rollen har du...

• haft ett tidigare kundansvar för hela processen, både kring försäljning och kundnöjdhet
• erfarenhet inom B2B försäljning och har hanterat större kundkonton
• ett tekniskt intresse samt en god förståelse för komplexa processer och lösningar
• ett stort intresse för att skapa relationer och är lika passionerad för försäljning som för kundservice
• vana vid att arbeta mål- och resultatinriktat
• vana vid att arbeta i CRM system

Du är även flytande i det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift

Utbildning inom försäljning eller ekonomi är meriterande liksom även erfarenheter av marknadsföringsinsatser.

Har du frågor kring tjänsten?
Vänligen kontakta:
Joakim Westin, Chief Operating Officer
0700808850, joakim.westin@brilliantpeople.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Brilliant People AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Brilliant People AB (org.nr 556945-2245)

Arbetsplats
Brilliant People

Jobbnummer
4948154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brilliant People AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brilliant People AB: