Jr Accountant till Ericsson som talar estniska
Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2016-03-07Dina arbetsuppgifterNu söker vi en Jr Accountant till Ericssons Finance Shared Service Center som talar estniska. I rollen som Jr Accountant kommer du ansvara för kundreskontra för delar av den estländska marknaden, vilket innefattar dagliga uppföljningar och avstämningar med kunden samt rapporthantering och kassaflödesanalys. Då Ericsson är en stor internationell koncern så hanterar man stora flöden och komplexa koncernmellanhavanden och man har välutvecklade arbetsprocesser i SAP och Excel.
Du kommer bli anställd av Experis och uthyrd till Ericsson. Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående och är tillsvidare. Vi ser gärna att du har utvecklingspotential och kan växa in i rollen och i företaget.
Vem är du?
Vi söker dig som är nyexaminerad civilekonom gärna med redovisning som inriktning. Vidare har du någon erfarenhet av ekonomiskt arbete och har god förståelse för balans och resultaträkning. Både din svenska och engelska är bra både i tal och skrift. Du pratar och skriver även estniska obehindrat. Vidare är du mycket van datoranvändare samt känner dig trygg att arbeta i Excel, bra är om du sedan tidigare har arbetat i SAP. Har du erfarenhet av kundreskontra ses även det som meriterande för tjänsten.
Som person är du en social, driven och strukturerad. Du tycker om att arbeta i team med en utpräglad servicekänsla. Du är noggrann, ansvarsfull och resultatinriktad. Då avdelningen ständigt utvecklas är du en person som ser förbättringsområden och kan komma med nya idéer. För att passa i konsultrollen är du resultatinriktad, flexibel och nyfiken, både på nya människor och nya erfarenheter. Vi letar efter personer som är lyhörda för våra kunders behov och som på ett självständigt och lösningsorienterat sätt tar sig an nya arbetsuppgifter.
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är specialisten på specialister inom Finance, IT, Engineering och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbVälkommen med din ansökan till Experis, specialisten på specialister. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Har du frågor om rollen som konsult på Experis Finance är du välkommen att kontakta Talent Sourcer Lisa Andelius på
lisa.andelius@se.experis.comVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonaLisa Andelius
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2708972
Observera att sista ansökningsdag har passerat.