Jourhemsansvarig - Placeringsenheten

Södertälje kommun, Distrikt 2 / Behandlingsassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Distrikt 2 i Södertälje

Vi tar vara på medarbetarnas potential, utvecklar välfärden och ser medborgaren som vår största tillgång. De senaste tusen åren har Södertälje präglats av möten mellan kulturer och människor som bedrivit handel och utbytt idéer. Vill du vara med och göra det med oss i tusen år till?
I januari 2012 sjösätts en ny organisation inom Barn och Ungdom. Den innebär bla en satsning på familjehemsplacerade barn, vilket betyder att det bildas en ny enhet som ska arbeta med familjehemsplacerade barn, samt kontaktärenden och jourhem. Enheten består av 12 familjehemssekreterare, 9 socialsekreterare, 3 kontaktsekretare, 1,5 jourhemsansvariga samt 3,5 gruppchefer. Socialsekreterarna ska enbart handlägga barn som är placerade i familjehem, medan kontaktsekreterare och jourhemsansvariga kommer att arbeta mot socialsekreterarna på enheterna barn 0-12 år och ungdom 13-20 år. I februari samlokaliseras större delen av Barn och Ungdom till ett gemensamt hus där även stora delar av öppenvården och socialjouren kommer att sitta.

Publiceringsdatum
2011-12-02

Arbetsuppgifter
Jourhemsansvarigs arbetsuppgifter består av att stötta, handleda och vara kontaktperson för kommunens kontrakterade jourhem. Dessa är fn 7 st och är belägna i Södertälje med omnejd. De flesta jourhemmen har flera platser och något har bredvidboende. Åldersgruppen är 0-20 år samt även någon plats för förälder med barn. Arbetet bedrivs självständigt med betoning på flexibilitet och samarbete med många olika personer.
Vidare ingår att vara behjälplig vid placeringarna tillsammans med socialsekreterarna och vara uppdaterad kring lediga platser och matchning. Arbetet sker tätt tillsammans med socialsekreterarna från alla tre enheter.
För tjänsten gäller att du skall kunna arbeta självständigt.
Vi är en dynamisk grupp med gott arbetsklimat. Som medarbetare inom Barn och ungdom erbjuds du utbildning, handledning och stöd. Vi erbjuder friskvård och vi arbetar efter årsarbetstid. Vi använder BBIC och dataprogrammet Pro Capita.

Kvalifikationer
Socionomexamen och körkort är ett krav för tjänsten. Vi vill att du har flerårig erfarenhet av socialt arbete med barn/ungdomar och utredningsarbete/myndighetsutövning. Det är meriterande om du har arbetat med rekrytering/familjehemsvård tidigare och har utbildning i tex Kälvesten och handledarutbildning. Kunskaper kring avtal är en fördel. Tidigare erfarenhet av arbetsledning är också en merit, då arbetet innehåller uppgifter som underlättas av att ha vana vid arbetsledning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-20
Ange följande referens när du ansöker: A245295
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Rådström, 08-523 018 18
Liselott Wigren, 08-550 215 49

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-523 010 00

Företag
Södertälje kommun, Distrikt 2

Adress
Södertälje kommun, Distrikt 2
Södertälje
15189 Södertälje

Jobbnummer
1095852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Distrikt 2

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Distrikt 2: