Johnson Matthey, Business Support, Göteborg

Chefspoolen i Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Chefspoolen i Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Johnson Matthey AB är ett helägt dotterbolag till Johnson Matthey Plc, som är en ledande tillverkare av avgaskatalysatorer till den internationella fordonsindustrin. Vid Johnson Matthey AB i Göteborg utvecklar vi katalytisk avgasrening för såväl tunga som lätta dieselmotorer och har vårt Skandinaviska försäljningskontor. Vi är för närvarande ca 35 anställda som arbetar med utveckling samt kundstöd till bolagets kundbas.
För närmare presentation av Johnson Matthey: www.matthey.com
Johnson Matthey söker engagerad
Business Support till KAM-teamet
Göteborg / Västra Frölunda
Johnson Matthey möter marknaden
Johnsson Matthey möter marknaden och kundernas höga krav och önskemål på en partner, som driver teknikutvecklingen framåt samt erbjuder en hög grad av affärsorientering och service. Key Account Management teamet som hanterar omfattande affärer med stora kunder, behöver nu förstärkas med en kvalificerad administrativ nyckelperson som skall frigöra mer tid och kraft åt kund- och affärsutveckling samt ge en högre servicegrad, nu och i framtiden. Tjänsten är en ny befattning vilket speglar ambitionsnivån.

Publiceringsdatum
2008-04-30

Dina arbetsuppgifter
Den primära arbetsuppgiften blir att sköta det dagliga administrativa arbetet, såsom löpande telefon- och mailkontakter, rapportering, kalkylering, samt offertarbete. Det innebär mycket arbete med PC och kräver god erfarenhet av att hantera affärsinformation samt särskilt goda kunskaper i MS Excel. Business Support har vidare omfattande kontakter med kunder, leverantörer och samarbetspartners externt och internt i koncernen och är en viktig del i det globala försäljningsteamet.
Vi söker dig som
Har god erfarenhet och stort intresse av kvalificerat administrativt och serviceorienterat arbete i ett teknik- och affärsorienterat företagsklimat. Du brinner för att lära dig vår verksamhet, hur vi gör affärer och sätter dig snabbt in i våra administrativa system och framförallt trivs du med omfattande kontakter med kunder och att vara en viktig del i det globala KAM-teamet.
Kravprofil sammanfattning
Mycket god administratör och kommunikatör
Minst 5 års erfarenhet av kommersiellt arbete
Minst gymnasieingenjör/-ekonom med arbetslivserfarenhet
Serviceinriktad, högt engagemang, ansvarstagande
Goda PC kunskaper, erfarenhet av att arbeta med Office paketet, samt särskilt goda kunskaper i Excel.
Flytande engelska i tal och skrift
Intresse för teknik är en merit. För rätt person finns intressanta utvecklingsmöjligheter inom rimlig framtid.
Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta Carl-Erik Björkman, 0708-128384 på Chefspoolen som vi samarbetar med i denna rekrytering.
Skicka in din ansökan i form utav ett CV och ett personligt brev till info@chefspoolen.se .
Märk din ansökan med: "Business Support JM 0804"
Välkommen med din ansökan!
â€?Chefspoolens affärsidé är att med effektiva och professionella konsulter vara en naturlig samarbetspartner vid rekrytering, utbildning och utveckling inom sälj- chefs och marknadsrelaterade yrkenâ€?

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid/tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@chefspoolen.se

Företag
Chefspoolen i Sverige AB

Adress
Chefspoolen i Sverige AB
Berga Allé 1
25452 HELSINGBORG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 042-169450
E-postadress: info@chefspoolen.se

Jobbnummer
207819

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Chefspoolen i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Chefspoolen i Sverige AB: