Johnson Controls - söker administrativ assistent

Johnson Controls Systems & Service AB / Företagsekonomjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Johnson Controls Systems & Service AB i Norrköping, Linköping, Örebro, Västerås, Sundbyberg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-02-11

Beskrivning av verksamheten
Vår verksamhet består av Service och Reservdelsförsörjning till marina kyltekniska installationer.
Kunderna är rederier och fartygsoperatörer i hela världen, med huvudfokus mot den amerikanskbaserade kryssningsmarknaden där den största delen av vår installerade bas återfinns.

Serviceverksamheten täcker ett brett spektrum av åtaganden, alltifrån korta serviceuppdrag för t.ex. felsökning, till större projekt för omfattande och komplicerade modifikationer och ombyggnader av kylanläggningar.

Arbetena ute i fält utförs av våra globalt resande servicetekniker, vilka jobbar självständigt med service- och mindre reparationsarbeten, samt montageledning och driftsättning vid större installationsarbeten.
När arbetena avslutats och våra tekniker återvänt till basen i Norrköping, tar ett mer eller mindre omfattande arbete med dokumentation och fakturering av utfört arbete vid. Många uppdrag kräver också olika administrativa insatser vid förberedelsefasen, och ibland även under uppdragets gång.

Vårt team i Norrköping består av knappt 30 personer, varav hälften på kontoret (försäljning, kundsupport, projektledning och management) och hälften resande servicetekniker.

På grund av hög beläggning, samt införande av vissa nya rutiner, så har vi ett extra behov av support på heltid med nämnda administration under c:a 8 månader framöver.

Dina arbetsuppgifter
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:
• Servicefakturering: Assistans till ordinarie personal, med insamling och strukturering av omfattande faktureringsunderlag och annan stödjande dokumentation. Efter en tid av inlärning, även egen fakturering.
• Sammanställning av inköpsunderlag och utfärdande av inköpsordrar (stöd till serviceorder- och projektansvariga)
• Tidsregistrering, i affärsredovisningssystem såväl som lönesystem, av våra serviceteknikers tider.
• Registrering av reseräkningar
Dessutom måste Du också vara beredd att från tid till annan hjälpa till med andra alldagliga kontors-göromål.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har ekonomexamen, alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har åtminstone några års arbetslivserfarenhet som ekonom/administratör; det vill säga du är van att se till att arbetet blir slutfört och är samtidigt prestigelös nog att hjälpa andra med ekonomiska och andra detaljer. Att uppgifterna är varierande ser du som inspirerande och du trivs med att vara delaktig i det mesta som sker på ett mindre kontor.
Erfarenhet från industriföretag - tillverkande och/eller säljande - är meriterande.

Några viktiga kunskaper och egenskaper:
• Datorvana - du måste vara en god användare av framförallt Excel, vilket, förutom vårt affärssystem, är vårt viktigaste verktyg.
• Erfarenhet av att arbeta i något affärssystem (t.ex. SAP, iScala eller liknande)
• Flytande svenska och engelska. Nästan all dokumentation och kundkommunikation är på engelska.
• Serviceinriktad och utåtriktad
• Lättlärd och självgående
• Noggrann
Om Du tycker att detta låter intressant och tror att beskrivningen passar in på Dig, så erbjuder vi Dig ett jobb i en framgångsrik verksamhet, där dagarna är hektiska och präglas av internationella affärer.
Vi arbetar i en trevlig kontorsmiljö, och i ett team där alla hjälps åt.

Till sist:
För att understryka kravet på god förmåga att uttrycka sig på engelska, så ber vi dig att författa Ditt personliga brev på engelska, medan Ditt CV gärna får vara på svenska.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Visstid ca: 8 månader/Heltid

Tillträde
Enl. ök

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Enl.ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-25
För att understryka kravet på god förmåga att uttrycka sig på engelska, så ber vi dig att författa Ditt personliga brev på engelska, medan Ditt CV gärna får vara på svenska.
Frågor om tjänsten besvaras av Michael Johansson på telefon 011-214453
Ansökan kan skickas till e-postadress: carola.liljestrand@jci.com

Kontakt
Carola Liljestrand carola.liljestrand@jci.com

Företag
JOHNSON CONTROLS SYSTEMS & SERVICE AB

Adress
JOHNSON CONTROLS SYSTEMS & SERVICE AB
BOX 699
60115 NORRKÖPING

Kontorsadress
LINDÅKERSGATAN 2

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 011-348135
Faxnummer: 011-102226

Jobbnummer
2163562

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Johnson Controls Systems & Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Johnson Controls Systems & Service AB: