Jobba som Controller hos oss på Adecco

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vi på Adecco söker dig som har erfarenhet inom ekonomi- och/eller verksamhetsstyrning i en funktion som controller och är intresserad av konsultuppdrag. Som konsult hos oss får du möjlighet till konkurrenskraftiga erfarenheter, från olika organisationer, att sätta på ditt CV samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde! Dessutom kan du bygga upp ditt professionella nätverk och få tillgång till värdefulla kontakter.

Hur kan din arbetsdag se ut?
Våra kunder söker både Financial Controller och Business Controller likväl som mot projekt. Ditt huvudsakliga ansvarsområde skiljer sig beroende på funktion och det kundföretag som du är ute hos, men framförallt innefattar ditt ansvarsområde:
• Analys
• Rapportering
• Budget
• Prognos
• Uppföljning

Du arbetar ofta nära chefer och ledningsgrupp vid rapportering samt presentation av material och liknande.

Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. I vissa verksamheter kan du som Controller även ansvara för redovisningen. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens.

Våra kundföretag verkar i många olika branscher inom Göteborgsområdet. Arbetets omfattning är vanligtvis på heltid, vardagar mellan kl. 08.00-17.00.

Söker du deltidsjobb eller har annan huvudsaklig sysselsättning?
Konsultuppdragens omfattning kan också vara på deltid, vilket passar dig som redan har en annan sysselsättning eller uppdrag.

Om dig
Vi ser att du med fördel har en examen inom ekonomi eller annat relevant område och ett par års yrkesverksam arbetslivserfarenhet. Att du har en redovisningsbakgrund kan vara fördelaktigt beroende på tjänst, men framförallt har du god erfarenhet av analys- och rapporteringsarbete. Du är van vid att hantera Excel som verktyg likväl som att visuellt kunna presentera ditt arbete. Att du hanterar svenska och/eller engelska språket är en förutsättning.

Som person trivs du med att arbeta i en självständig roll och du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt en god analytisk förmåga. Vi söker dig som är prestigelös och flexibel likväl som har en väldigt god förmåga att samarbeta. För rätt person finns det goda möjligheter till en utvecklande och utmanande framtid både hos Adecco och hos våra kunder!

Viktigt för tjänsten:
• Examen inom ekonomi eller annat relevant område
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med analys och rapportering likväl som budget- och prognosarbete
• Att du hanterar svenska och engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift

Om anställningen
Våra kundföretag är av olika storlek och verkar i många olika branscher inom Göteborgsområdet. Arbetets omfattning är vanligtvis på heltid, vardagar mellan kl. 08.00-17.00. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person kan konsultuppdragen många gånger leda till erbjudande om anställning direkt hos våra kundföretag.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsterna tillsätts omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden.
Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Caroline Carlsson via 031-725 45 39.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Controller, Ekonomistyrning, Verksamhetsstyrning, Redovisning, Ekonomi, Budget, Prognos, Göteborg, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-17
Ange följande referens när du ansöker: ref-27929
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4410115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: