Jobba som campaign manager för en internationell e-handel!
New Terms AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2024-10-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Jobba som campaign manager för en internationell e-handel!" (sökbar t.o.m. 2025-01-09) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos New Terms AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige En internationell e-handel i Stockholm söker en dedikerad campaign manager! Har du jobbat strategiskt och operativt med att planera, utföra och lansera framgångsrika kampanjer så vill vi höra mer från dig!
Om uppdragsgivaren
Vår kund är en e-handel baserad i Stockholm med marknad som sträcker sig över hela Europa. Är du någon som trivs i en dynamisk miljö, kommer du att passa in som handen i handsken här!
Om uppdraget
Få möjligheten att jobba som konsult för en e-handel som sträcker sig utanför Sveriges gränser! Vår kund söker efter en idérik och drivande campaign manager som kommer att jobba tillsammans med ett härligt gäng kollegor i Stockholm.
Som campaign manager i detta uppdrag spelar du en mycket viktig roll i hur kunds kampanjer presterar i samtliga kanaler och digitala plattformar. Du ansvarar för att planera, utveckla och genomföra framgångsrika kampanjer från konceptutveckling till lansering. Du blir en drivande kraft i att skapa effektiva kampanjer som riktar sig till rätt målgrupp och upprätthåller ett engagerande och slagkraftigt budskap i samtliga kanaler. En campaign manager spelar en kritisk roll i att öka varumärkets synlighet, främja kundrelationer och driva försäljningstillväxt.
Arbetsuppgifter innefattar
Kreativt utveckla, överse och driva kampanjer som är i linje med kundens affärsmål. Detta innefattar marknadsundersökningar, målgruppssegmentering och budgetering.
Genomföra analys och research för att kunna fatta datadrivna beslut och skapa effektiva budskap som når rätt målgrupp.
Ansvara för planering av kampanjkalenderåret och högsäsonger, samt produktion och genomförande av kampanjer i samarbete med produktägare.
Initiera kreativa kampanjidéer med målet att öka varumärkesmedvetenhet, generera leads och främja tillväxt.
Samarbeta nära med interna intressenter (bl.a. frontendutvecklare, copywriters och contentskapare) för att säkerställa att kampanjernalanseras enligt deadline, samt bibehåller en hög standard på alla digitala plattformar.
Analysera kampanjprestanda med hjälp av datainsikter för att förstå konsumentbeteende, preferenser och trender.
Utveckla kampanjstrategier som optimerar innehåll och budskap för att maximera prestanda.
Skapa och leverera detaljerade rapporter om kampanjresultat, där nyckelmetrik som konverteringar, engagemang och ROI spåras.
Genomföra A/B-testning för att identifiera de mest effektiva formaten och budskapen.
Samla in och analysera KPI i kampanjframgång som försäljning, trafik, CTR, CR och bruttovinst för att mäta kampanjens framgång.
Krav och meriter
En avklarad utbildning inom e-commerce, digital marknadsföring eller relevant utbildning/erfarenhet.
Dokumenterad erfarenhet av att planera och utföra framgångsrika marknadsföringskampanjer.
Stark datadriven inställning med analytiska färdigheter.
Förmåga att jobba strukturerat, ha god planeringsförmåga och vara van vid att arbeta mot deadlines.
Gedigen erfarenhet av att jobba i CMS- system, CRM- system och analysprogram som GA4, Power BI och Scayle.
Stark projektledningsförmåga med förmåga att multitaska och möta strikta deadlines.
Utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska.
Erfarenhet av daglig drift av e-handelsverksamhet.
Förmåga att analysera och agera på relevanta KPI:er.
Vem är du?
Vi tror att du stimuleras av utmaningar och motiveras av att leverera resultat. Du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö där du kan påverka processer direkt. Vi ser att du har erfarenhet av kampanjplanering inom e-handel, både strategiskt och operativt. I denna roll överser du hela kampanjprocessen och behöver trivas med att hantera flera projekt samtidigt, samarbeta tätt med interna intressenter och jobba projektledande för att möta deadlines. Din framgång i rollen bygger på erfarenhet från olika delar av digital marknadsföring och en förmåga att kombinera dem för att skapa ett komplett kampanjpaket.
Placering och omfattning
Uppdraget tillsätts omgående och är fortlöpande. Det börjar som ett konsultuppdrag med möjlighet att leda till en rekrytering. Vi söker en kandidat på heltid som kan arbeta från uppdragsgivarens kontor i Stockholm, med möjlighet till hybridarbete.
Ansökan
För att kunna ansöka till Jappas uppdrag behöver du skapa en konsultprofil i vår plattform och sedan skicka in din ansökan. Genom att göra detta blir din kompetens även synlig för andra uppdragsgivare som letar efter e-handelskonsulter inför framtida uppdrag. Lägg ner 10-15 minuter på att skapa din konsultprofil idag för att vara i spel för spännande e-handelsprojekt!
Sista ansökningsdagen för detta uppdrag är 2024-10-20
• ***************************************************************
Om Jappa
För e-handelsföretag är det inte alltid lätt att hitta rätt kompetens när det behövs som mest. Men med Jappa blir det enkelt. Genom att använda vår plattform kan e-handelsföretag söka bland ett brett utbud av kvalificerade e-handelskonsulter och hitta den perfekta lösningen för sina behov, om det så är långsiktiga eller kortsiktiga uppdrag men också för rekrytering.
Jappa är en talent-as-a-service-lösning för uppdrag inom e-handeln. Vi på Jappa strävar efter att erbjuda våra kunder konsulter som verkligen gör positiv skillnad i deras verksamheter.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivare New Terms AB (org.nr 556986-8606),
https://www.jappa.jobs/ Jobbnummer 8956561
Observera att sista ansökningsdag har passerat.