Jobba med IT Helpdesk i Stockholm
Experis / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Täby eller i
hela Sverige Vill du utvecklas i din roll inom IT support och söker ett jobb bred variation i arbetsuppgifter? Då har vi på Experis nästa jobb för dig. Här får du chansen att verkligen använda din problemlösningsförmåga, inte bara remote utan även i samarbete med slutanvändaren onsite vid behov! Urval till tjänsten sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Roll: IT Helpdesk Support
Placeringsort: Stockholm
Anställningsform: Konsultroll med start omgående, pågår initialt i 6 månader med stor chans till förlängning/övertag hos kund.
Publiceringsdatum2019-01-14Dina arbetsuppgifterDu som medarbetare på IT helpdesk kommer att ingå i ett team där det dagliga arbetet innefattar mottagande och registrering av inkommande ärenden. Du kommer arbeta med felavhjälpning både via telefon och remote.
Detta uppdrag erbjuder utvecklingsmöjligheter och en chans att bredda sin kunskap inom allt vad IT support innebär. Kundens support innebär nämligen en stor bredd i arbetsuppgifterna och blandas med både enklare och mer komplexa ärenden. Dessutom kan du i din roll få uppgifter som innebär nära samarbete med slutanvändarna då jobbet även innefattar en del onsite-arbete. Perfekt för dig som tidigare jobbat inom support och vill utvecklas genom att få nya utmaningar och problem att lösa!
Användarnas plattform är baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook.
Om dig
Du som person har ett stort intresse för IT och tycker om att ge service och hjälpa kunder med IT relaterade problem. Vi tror även att du har en positiv attityd och gillar problemlösning, stort som smått!
* För att trivas i rollen har du cirka 2-3 års erfarenhet av arbete på en servicedesk.
* Du har erfarenhet av: Active Directory, MS Office Suite, Citrix, MS Exchange och Office 356 samt Windows 7/8/10.
* Vi ser gärna att du har grundläggande kompetens inom Windows Server, nätverk, Linux och ITIL samt nätverksrelaterade frågor.
* Du kan tala och skriva flytande på såväl svenska som engelska.
Vad kan vi erbjuda?
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Välkommen in med din ansökan!
Låter det intressant? Vi tar inte emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om anställning hos Experis kan du maila mig, Kandidatspecialist Julia Höglund på
julia.hoglund@se.experis.com.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-04
Ange följande referens när du ansöker: e2d015a3-c760-
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Höglund
Julia.Hoglund@se.experis.com +46725380407
FöretagExperis
AdressExperis
11828
11828 0180
KontorsadressSödermalmsallén 36
Jobbnummer 4553580
Observera att sista ansökningsdag har passerat.