Jobba i servicedesk inom fordonsindustrin?

InfoCare / Supportteknikerjobb / Göteborg
2017-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Jobba i servicedesk inom fordonsindustrin?" (publicerad 2017-06-08) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Vårgårda, Trollhättan eller i hela Sverige

Ute efter en ny utmaning där din serviceförmåga och tekniska kompetens sätts på prov?

Just nu söker InfoCare flertal drivna medarbetare till kund inom fordonsindustrin. Det är mycket viktig att det finns en vilja att utvecklas tillsammans med InfoCare och vår kund.

Vi söker både personer till 1st line och 2nd line support, där erfarenhet och personliga egenskaper väger tyngre än utbildning och certifieringar.

Inledningsvis kommer du vara uthyrd till kund och därefter kommer du eventuellt anställas direkt av kund. Uppdragslängden varierar.

Som supporttekniker förväntas du besvara och lösa inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem. Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt. Om problemet inte löser sig via telefon kan teknikern behöva åka ut till användaren och lösa problemet på plats istället.

Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas förutsätter vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.

Relevant utbildning från YH/KY eller gymnasium är meriterande, större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation, personlighet och erfarenhet. Det är ett krav att du tidigare har arbetat minst 1 år inom helpdesk/servicedesk/teknisk support. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.

Erfarenhet av några av dessa kompetensområden krävs:


* Windows operativsystem (7/8/10)
* Mac OS X
* Active Directory
* System Center Management Manager (SCCM)
* Windows server 2008 och 2012
* MS Office 2013/2016/365 - Word/Excel/Powerpoint/OneNote/Access
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* WMware eller annan typ av virtualiseringsmiljö
* Databashantering
* SQL

Kunden använder engelska som koncernspråk, kundintervjuer kan därmed komma att hållas på engelska för matchande kandidater.

Utdrag ur belastningsregistret kan komma att ske. B-körkort är meriterande.

Uppdraget startar omgående, därför prioriteras kandidater som kan börja arbeta omgående.

InfoCare är störst i Norden på IT-infrastruktur gällande hårdvarusupport och är därmed en stor leverantör av teknisk support till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.

InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.

Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-05-19

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-16
Ange följande referens när du ansöker: 633/484
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Infocare Proffsit@infocare.se

Företag
InfoCare

Adress
InfoCare
42122
42122 1480

Kontorsadress
F O Petersonsgata 30, 421 22, Västra Frölunda

Jobbnummer
3511608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare: