Jobb som First Line IT support i Stockholm
Experis / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Jobb som First Line IT support i Stockholm" (publicerad 2019-05-20) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Täby eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av First Line support och vill ta nästa steg i din karriär på ett spännande företag med stora utvecklingsmöjligheter? Vi söker just nu en driven problemlösare som trivs i en roll med mycket ansvar och som tycker om mötet med kunder och slutanvändare. Brinner du för IT och vill ta chansen att komma vidare i karriären i en stor organisation? Ansök till jobbet som First Line support i Stockholm redan idag!
Om arbetet
I denna roll som First Line support får du hjälpa slutanvändare med deras problem. Arbetsuppgifterna varierar, det är högt och lågt och ingen dag är den andra helt lik! Här får du jobba i ett team bestående av andra IT-entusiaster som tillsammans skapar en härlig arbetsmiljö och delar med sig av sina kunskaper. För den som vill mycket finns här goda utvecklingsmöjligheter i och med företagets storlek.
Dagliga arbetsuppgifter som IT-supporttekniker:
* Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
* Administrera konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
* Identifiering av hårdvaruproblem
* Aktivt hålla dig uppdaterad gällande kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dessa.
* Felsökning av nätverk
* Ansvara för daglig uppföljning av den operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.
Vem söker vi?
För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som har ett stort tekniskt intresse, du är social och eftersträvar att ge bästa möjliga service. Du har ett problemlösande tankesätt och motiveras av att lösa kluriga problem och fel.
Vi söker någon som har:
* Minst en gymnasieutbildning inom IT/teknik.
* Ca 1 års erfarnhet från first line support
* Vana av att arbeta med Microsofts produkter, AD, nätverk etc.
* Du kan obehindrat förstå, skriva och kommunicera i både tal och skrift på svenska såväl som engelska
Vad Experis kan erbjuda dig
Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef hittar vi de rätta utmaningarna för dig och din karriär för att du ska kunna utveckla de kompetenser och mål som du vill.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;
* Lön även när du är mellan uppdrag
* Semesterersättning
* Fast lön
* Försäkring
* Trygga kollektivavtal
* Pensionsavsättning
Publiceringsdatum2019-04-20Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila kandidatspecialist Julia Höglund på
julia.hoglund@se.experis.com.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-11
Ange följande referens när du ansöker: c2181d4c-200e-
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Höglund
Julia.Hoglund@se.experis.com +46725380407
FöretagExperis
AdressExperis
11828
11828 0180
KontorsadressSödermalmsallén 36
Jobbnummer 4743994
Observera att sista ansökningsdag har passerat.