JHL-Net Solutions söker 1st-line/helpdesk/IT-supporttekniker i S

JHL-Net Solutions / Supportteknikerjobb / Stockholm
2018-06-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "JHL-Net Solutions söker 1st-line/helpdesk/IT-supporttekniker i S" (publicerad 2018-08-23) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JHL-Net Solutions i Stockholm

IT-företaget JHL-Net Solutions söker 1st-line/helpdesk/IT-supporttekniker i Stockholm


Dina arbetsuppgifter kommer att vara att ta emot inkommande samtal och lösa enklare problem genom vägledning över telefon och med hjälp av säker fjärrstyrning mot kundens dator. Vid svårare problem lämnar du vidare ärendena till 2nd-line support. Du som söker tjänsten bör ha ett genuint intresse inom IT och vi vill att du hela tiden strävar efter att utveckla dig själv i rollen som 1st-linesupport som samt se lösningar snarare än problem.

Publiceringsdatum
2018-06-11

Utbildning och erfarenhet
För att söka denna tjänst bör du minst ha genomgått en gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har gått IT/teknik men det är absolut inget krav för tjänsten. Du måste ha god kännedom om Windows- och Macmiljöer samt den senaste Office365 plattformen. Dessutom ska du behärska ärendehanteringssystemet Avtive Directory och ha minst 6 månader av att arbeta i helpdesk eller liknande. Ut över detta ser vi gärna att du har grundläggande kunskaper inom Microsoft Exchange, Outlook samt senaste Office-paketet och är van vid att fjärrstyra användarnas datorer.

Vi tror att du som söker har följande egenskaper:
Som person bör du vara social, stresstålig, trevlig och en problemlösare som har förståelse av hårdvara samt servicekänsla inom it-support. Du talar och skriver svenska obehindrat och din engelska är på god nivå. Att du kommer med egna förslag och förbättringar gällande arbetsplats ser vi som något positivt samtidigt som att du kan lyssna på andra människors åsikter. Självklart ska du vara en god representant för vårt företag och vara ansiktet utåt eftersom du kommer bli uthyrd hos våra kunder.

Känner du dig träffad så tveka inte att skicka ditt uppdaterat CV till oss på direkten.

Vi uppskattar att du anger var du har sett jobbannonsen, ex. LinkedIn, Facebook, Arbetsförmedlingen etc. Du kan även besöka på vår hemsida för mer info: www.jhlnetsolutions.se eller www.jhlnetsolutions.com

Du kan även besöka vår hemsida för mer info: www.jhlnetsolutions.se eller www.jhlnetsolutions.com.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 1st-line/helpdesk
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rubaiyat Rezwan 0735445693

Företag
JHL-Net Solutions

Adress
JHL-Net Solutions
Skrakgränd 1, 1tr
12349 Stockholm

Kontorsadress
Skrakgränd 1, 1tr

Jobbnummer
4198309

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JHL-Net Solutions

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JHL-Net Solutions: