Jensen Work Söker En Administratör Inom Stöd Och Matchning

Jensen Education / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jensen Education i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Mullsjö eller i hela Sverige

JENSEN är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med 8000 elever, 600 medarbetare och verksamhet i de flesta större städerna i Sverige. Vårt utbildningskoncept "Träning för verkligheten" genomsyrar allt vi gör. Höga ambitioner, ledarskap och teamkänsla är våra ledord. JENSEN education grundades 1996 av Håkan Jensen, långsiktig och passionerad ägare.

Till uppdraget Stöd och Matchning med placerig i Göteborg, Malmö eller Hudiksvall söker vi nu en initiativrik och strukturerad administratör med erfarenheter från arbetsmarknadsinriktadeinsatser. Du kommer vara en viktig del i vårt arbete både lokalt och regionalt.

Uppdraget Stöd och Matchning ingår i verksamhetsområdet JENSEN work som präglas av hög deltagar- och medarbetarnöjdhet samt hög kvalitet. Har du, liksom vi, ett stort engagemang för människors utveckling och vill anta en betydelsefull roll i ett spännande och expansivt företag - då kan detta vara jobbet för dig!

Tjänsten är en visstidsanställning på ca 50% med möjlighet till tillsvidareanställning. Start enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som administratör kommer du att vara ansvarig för administration i webbstödet för våra samtliga orter och till viss mån även vara kontaktperson gentemot Arbetsförmedlingen som är vår uppdragsgivare. Du ansvarar för att vi i praktiken levererar det som vi genom ramavtal förbundit oss till. Förutom ovanstående ska du också vid behov kunna arbete med:

• Ansvara för det löpande arbetet med deltagarna.
• Vara behjälplig med individuella handlingsplaner för respektive deltagare, då det är löpande antagning.
• Vara ansvarig i arbetet med att hålla kontakt med praktikföretag/arbetsplatser.
• Sköta administrationen kopplat till insatsen, innefattande dokumentation och uppföljning.
• Vara lokalt ansvarig för utvärderings- och kvalitetsarbete i enlighet med JENSENs målsättning.
• Leda marknadsföringsarbete enligt kundvalsprincipen.
• Ansvara för arbete inom ramen för regional nyetablering och tillväxt.

Kvalifikationer
Alternativt har du högskoleutbildning med minst 120 poäng (80 enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Eller så har du studerat på heltid i ett år på eftergymnasial nivå med tre års arbetslivserfarenhet från yrke eller arbetsuppgifter inom, arbetsledning och personalansvar, rekrytering, omställningsarbete, integrationsarbete, studie och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor, arbete och arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor och karriärvägledning
Förutom ovanstående ser vi gärna att du är en person van att jobba i arbetsledande ställning.

Om du har studie- och yrkesvägledarexamen samt arbetslivserfarenhet inom studie- och yrkesvägledning är det ett stort plus. Kompetens kring arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor kommer väl till pass och är av stor vikt i arbetet med deltagarna i våra olika projekt.

Vi ser gärna att du har interkulturell kompetens. Erfarenheter från SFI-verksamhet, Yrkessvenska eller Vuxenutbildning är meriterande. Andra språkkunskaper än svenska och engelska är även det meriterande.

Som person är du relationsskapande i arbetet med våra uppdragsgivare. Flexibilitet är ett krav då vi arbetar i en föränderlig bransch där kraven och önskemålen kan skifta beroende på uppdrag. Du engagerar dig i deltagarna och i deras mål genom att vara serviceinriktad och visa på ett coachande förhållningssätt. Du har god samarbetsförmåga då du kommer att ansvara för det lokala teamet och vara en del av den administrativa enheten. Du har goda IT-kunskaper. En hälsoinriktad livsstil är en förutsättning som ytterligare stärker dina möjligheter att passa in och trivas i vårt team.

Din ansökan
Mer information om vår rekryteringsprocess hittar du på vår hemsida under "Karriär". Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Observera att urval sker löpande.
Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta Operativt ansvarig ove.stoor@jenseneducation.se eller på 0737-733100

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-01-13

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
JENSEN education

Adress
JENSEN education
Kruthusgatan 17
41104 Göteborg

Kontorsadress
Kruthusgatan 17

Jobbnummer
3261411

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jensen Education

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jensen Education: