Jensen Work Linköping Söker En Handledare Inom Stöd Och Matchnin

Jensen Education / Administratörsjobb / Linköping
2016-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Jensen Work Linköping Söker En Handledare Inom Stöd Och Matchnin" (publicerad 2017-01-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jensen Education i Linköping, Norrköping, Nyköping, Örebro, Jönköping eller i hela Sverige

JENSEN work Linköping söker en handledare inom Stöd och matchning

JENSEN är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med 8000 elever, 600 medarbetare och verksamhet i de flesta större städerna i Sverige. Vårt utbildningskoncept "Träning för verkligheten" genomsyrar allt vi gör. Höga ambitioner, ledarskap och teamkänsla är våra ledord. JENSEN education grundades 1996 av Håkan Jensen, långsiktig och passionerad ägare.

Till uppdraget Stöd och Matchning i Linköping söker vi nu en initiativrik och strukturerad handledare/projektledare med erfarenheter från arbetsmarknadsinriktadeinsatser. Du kommer vara en viktig del i vårt arbete både lokalt och regionalt, och vara den viktigaste länken i samarbetet med Arbetsförmedlingen som är vår primära uppdragsgivare.

Uppdraget Stöd och Matchning ingår i verksamhetsområdet JENSEN work som präglas av hög deltagar- och medarbetarnöjdhet samt hög kvalitet. Har du, liksom vi, ett stort engagemang för människors utveckling och vill anta en betydelsefull roll i ett spännande och expansivt företag - då kan detta vara jobbet för dig!

Tjänsten är en visstidsanställning på 50% med möjlighet till tillsvidareanställning. Start enligt överenskommelse.



Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som handledare kommer du att vara kontaktperson gentemot Arbetsförmedlingen som är vår uppdragsgivare. Du ansvarar för att enheten i praktiken levererar det som vi genom ramavtal förbundit oss till. Förutom ovanstående ska du också:

• Ansvara för det löpande arbetet med deltagarna.
• Vara behjälplig med individuella handlingsplaner för respektive deltagare, då det är löpande antagning.
• Vara ansvarig i arbetet med att hålla kontakt med praktikföretag/arbetsplatser.
• Sköta administrationen kopplat till insatsen, innefattande dokumentation och uppföljning.
• Vara lokalt ansvarig för utvärderings- och kvalitetsarbete i enlighet med JENSENs målsättning.
• Leda marknadsföringsarbete enligt kundvalsprincipen.
• Ansvara för arbete inom ramen för regional nyetablering och tillväxt.

Publiceringsdatum
2016-12-20

Kvalifikationer
Alternativt har du högskoleutbildning med minst 120 poäng (80 enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Eller så har du studerat på heltid i ett år på eftergymnasial nivå med tre års arbetslivserfarenhet från yrke eller arbetsuppgifter inom, arbetsledning och personalansvar, rekrytering, omställningsarbete, integrationsarbete, studie och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor, arbete och arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor och karriärvägledning
Förutom ovanstående ser vi gärna att du är en person van att jobba i arbetsledande ställning.

Om du har studie- och yrkesvägledarexamen samt arbetslivserfarenhet inom studie- och yrkesvägledning är det ett stort plus. Kompetens kring arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor kommer väl till pass och är av stor vikt i arbetet med deltagarna i våra olika projekt.

Vi ser gärna att du har interkulturell kompetens. Erfarenheter från SFI-verksamhet, Yrkessvenska eller Vuxenutbildning är meriterande. Andra språkkunskaper än svenska och engelska är även det meriterande.

Som person är du relationsskapande i arbetet med våra uppdragsgivare. Flexibilitet är ett krav då vi arbetar i en föränderlig bransch där kraven och önskemålen kan skifta beroende på uppdrag. Du engagerar dig i deltagarna och i deras mål genom att vara serviceinriktad och visa på ett coachande förhållningssätt. Du har god samarbetsförmåga då du kommer att ansvara för det lokala teamet och vara en del av den administrativa enheten. Du har goda IT-kunskaper. En hälsoinriktad livsstil är en förutsättning som ytterligare stärker dina möjligheter att passa in och trivas i vårt team.

Din ansökan
Mer information om vår rekryteringsprocess hittar du på vår hemsida under "Karriär". Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Observera att urval sker löpande.
Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta Operativt ansvarig ove.stoor@jenseneducation.se eller på 0737-733100

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Deltid 50%

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
JENSEN education

Adress
JENSEN education
Kruthusgatan 17
41104 Göteborg

Kontorsadress
Kruthusgatan 17

Jobbnummer
3223655

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jensen Education

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jensen Education: