Jensen Söker En Löneadministratör
Jensen Education / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Jensen Söker En Löneadministratör" (publicerad 2016-05-31) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jensen Education i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige JENSEN education är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med verksamhet i de elva största städerna i Sverige. Vi har idag ansvar för att utbilda drygt 8 500 elever inom sju olika verksamhetsområden - förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning, yrkeshögskola, business school samt karriär och utveckling. Företaget har 600 heltidsanställda medarbetare samt ett 100-tal deltidsanställda lärare och utbildningskonsulter. JENSEN omsätter 550 MSEK och företagets grundare, Håkan Jensen, är fortfarande ensam ägare med ett långsiktigt åtagande. Verksamheten präglas av hög kvalitet, hög kundnöjdhet, hög medarbetartrivsel och tydliga värderingar. Vårt utbildningskoncept "Träning för verkligheten" är ett samlande begrepp som ligger till grund för hur vi bedriver vår verksamhet. Det genomsyrar vår undervisning, våra lokaler, hur vi organiserar våra skolor samt den kultur och de normer som råder.
Till vår HR-stab söker vi nu ännu en strukturerad och kvalitetsmedveten löneadministratör som vill bygga upp vår lönefunktion.
JENSEN präglas av framåtanda, fokus och utvecklingsdriv. Vi är ett engagerat team som söker en ny lika kompetent och engagerad kollega! Du kommer vara en viktig del i vårt projekt att implementera ett nytt lönesystem och utveckla våra processer och rutiner inför övergång från semestertjänst till ferietjänst. Tidigare har lönerna varit outsourcade, men nu har vi köpt in systemet Flex och avser att göra en övergång i augusti. Tillsammans med kollegor i projektgruppen ser du till att det ska bli en bra övergång och att chefer och medarbetare är nöjda med lösningen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
När du börjar hos oss kommer du att sättas in i vår nuvarande lönehantering i kontakt med vår löneleverantör. Detta parallellt med arbetet i vår projektgrupp med implementeringen av det nya lönesystemet och övergången till ferietjänst. Efter implementeringen kommer fokus ligga på löneadministration och övrigt förekommande administration på en HR-stab. Vi är nytänkande och ställer höga krav på kvalitet, så en viktig del i arbetet är att utveckla fungerande rutiner och processer tillsammans med din kollega inom lön.
Publiceringsdatum2016-04-04KvalifikationerVi söker dig med utbildning inom lön eller ekonomi och gärna erfarenhet som löneadministratör. Meriterande om du har erfarenhet av löneadministrativa system som t.ex. Flex och Hogia och erfarenhet av personal- och/eller ekonomiadministration samt ferielön.
Som person är du strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har goda IT-kunskaper. En hälsoinriktad livsstil är en förutsättning som ytterligare stärker dina möjligheter att passa in och trivas i vårt team.
Din ansökan
Mer information om vår rekryteringsprocess hittar du på vår hemsida under "Jobba hos oss". Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 25 april 2016. Observera att urval sker löpande.
Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta HR-chef Isabella Gynne på 073-773 18 24 eller
isabella.gynne@jenseneducation.seVarmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJENSEN education
AdressJENSEN education
Box 11124, 100 61 Stockholm
10061 Stockholm
KontorsadressBox 11124, 100 61 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2760116
Observera att sista ansökningsdag har passerat.