Jensen Education Söker Bid Manager

Jensen Education / Inköpar- och marknadsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jensen Education i Ospecificerad arbetsort

ÄR DU JENSEN NÄSTA BID MANAGER?

Triggas du av tanken på att vinna nya avtal? Har du förmågan att projektleda, involvera rätt personer och kvalitetssäkra information? Det här är rollen för dig som gillar teamarbete, är analytisk, har sinne för detaljer och en fallenhet för affärer.

Om rollen
I rollen som Bid Manager på JENSEN education kommer du att ansvara för det viktiga arbetet med att vinna nya uppdrag, för att möjliggöra vår expansion och att öppna upp för nya affärsmöjligheter. I denna specialistfunktion är du drivande i arbetet med att identifiera, kvalitetssäkra och följa upp företagets anbudsarbete.

Du ansvarar för att sätta samman och leda den bästa möjliga projektgruppen för respektive upphandling. Tillsammans arbetar ni med upphandlingar inom flera utbildningsområden, både inom privat och offentlig sektor. Du tolkar och riskbedömer förfrågningsunderlagen och bidrar till att skapa vinnande anbudssvar. Du kommer att ta fram offerter som svar på upphandlingar.
En ytterligare aspekt av rollen är att bygga relationer med potentiella uppdragsgivare för att på ett så tidigt stadium som möjligt förstå deras utmaningar och behov.
Som Bid Manager rapporterar du till verksamhetschef för JENSEN komvux/SFI och ingår i ett team som jobbar nära JENSEN educations företagsledning.

Publiceringsdatum
2016-06-21

Dina arbetsuppgifter
• Driva och projektleda arbetet med att identifiera, kvalitetssäkra och följa upp företagets anbudsarbete, allt enligt fastställd anbudsprocess
• Delta i proaktiva försäljningsaktiviteter mot såväl existerande som potentiella uppdragsgivare
• Analysera avtal och dess förutsättningar
• Bevaka och identifiera kommande upphandlingar
• Förse organisationen med uppdaterade stöddokument som är relevanta i anbudsarbetet
• Stötta och utbilda medarbetare i hur man bemöter anbudsförfrågningar 
• Kontinuerligt bevaka existerande avtal för att exempelvis boka uppföljningsmöten med uppdragsgivaren vid lämplig tidpunkt

Din bakgrund och erfarenhet
Du är utbildad civilekonom eller har annan motsvarande eftergymnasial utbildning. Du har flera års erfarenhet av anbudsarbete och avtalshantering. Du har goda kunskaper i TendSign, Opic och andra relevanta upphandlingsstödssystem. Erfarenhet från utbildningsbranschen är meriterande. Du är van att arbeta mot korta deadlines och att motivera andra att arbeta mot dessa.

Du som person
Du är självgående, strukturerad, relationsskapande, tydlig och bra på att samarbeta. När du kommunicerar övertygar du, både i tal och skrift, samt på svenska och engelska. För att klara av rollen och trivas hos oss, gillar du att samarbeta med personer på olika nivåer i företaget liksom med kunder och uppdragsgivare. Du har ett brinnande intresse för affärer, är analytisk, lösningsorienterad och lyhörd. Eftersom vi har en tydlig hälsoprofil är du förhoppningsvis inne på samma spår.

Vad får du hos oss
Hos oss får du möjligheten att anta en mycket viktig roll på ett familjeägt expansivt företag där entreprenörskap sitter i väggarna. Du kommer ingå i affärsområdet JENSEN vuxenutbildning, där vi jobbar hårt och har roligt ihop. Är du villig att satsa kommer vi göra allt för att skapa rätt förutsättningar för att du ska ha möjlighet att utvecklas och trivas hos oss.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi vill att du börjar hos oss så snart som möjligt eller efter överenskommelse. Tjänstens placering kan vara i Stockholm eller på annan ort där vi har skolor.

Så ansöker du
Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10 juli 2016, urval sker löpande. 

Vill du veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Leif Glavå, kvalitetschef på JENSEN education, leif.glavå@jenseneducation.se eller 0708-15 66 89.

Varmt välkommen med din ansökan! 

JENSEN vuxenutbildning är en del av JENSEN education som grundades 1996 av Håkan Jensen som fortfarande är VD och långsiktig ägare. Idag är JENSEN ett av Sveriges största utbildningsföretag med verksamhet i 17 städer runtom i landet. Vi har förtroendet att utbilda omkring 8 500 elever inom sju olika verksamhetsområden, från förskola till vuxenutbildning. JENSEN är ett entreprenörsföretag som har byggt alla sina skolor från grunden, med hjälp av rätt medarbetare och den starka JENSEN-andan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
JENSEN education

Adress
JENSEN education
Tulegatan 44
10061 Stockholm

Kontorsadress
Tulegatan 44

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2917178

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jensen Education

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jensen Education: