IVO söker registratorer till Göteborg

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Göteborg, Jönköping, Malmö, Örebro, Solna eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker registrator till Göteborg, avdelning sydväst.

IVO ansvarar för tillsynen över hälso- och sjukvården samt hälso- och sjukvårdspersonal och social omsorg. Avdelning sydvästs tillsynsområde omfattar Västra Götalands och Hallands län. Myndigheten ansvarar också för viss tillståndsprövning.

Som registrator är du del av en viktig och central funktion på myndigheten. Målsättningen är att ge bästa tänkbara stöd och service internt till avdelningen, men också ge hög service till enskilda medborgare, myndigheter och media.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som registrator kommer att vara:

• att ta emot, klassificera och diarieföra handlingar i IVO:s elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Public 360,
• att hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media,
• att ta emot samtal från privatpersoner och andra myndigheter,
• att tillsammans med övriga registratorer ge råd och stöd till övrig personal på avdelningen i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar, och
• att avsluta ärenden och arkivera handlingar i avdelningens arkiv.

Vi söker dig som har:

• Relevant akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Gedigen aktuell erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete/registrator inom offentlig förvaltning.
• Aktuell erfarenhet av diarieföring i modernt dokument- och ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper om de regler som styr hanteringen av allmänna handlingar.
• God kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar.
• Kunskap och aktuell erfarenhet i IT-frågor samt datorvana.
• Goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt.

I rollen som registrator behöver du vara serviceinriktad, flexibel, ha förmåga att prioritera och ha ett tillmötesgående sätt. Vidare är du ansvarstagande, har en hög kvalitetsmedvetenhet i ditt arbete, har en god förmåga att strukturera ditt arbete och driver effektivt arbetet framåt. Du arbetar självständigt men tycker också om att vara en del av en arbetsgrupp. Du bör även kunna samarbeta väl med andra och bidra till en god stämning.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande

• Utbildning som diplomerad registrator eller motsvarande.
• Erfarenhet av arbete med diarieföring och/eller arkivering av handlingar i statlig förvaltning.
• Erfarenhet av diarieföring i ärendehanteringssystemet Public 360.

Vad kan IVO erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi söker två registratorer och annställningarna är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tjänsterna avser heltid med placering i Göteborg. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.

Ansök senast den 16 februari 2022

Vi vill att du skickar in ett CV samt ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver vad som intresserar dig i rollen som registrator och hur du tänker att du kan bidra.

Märk din ansökan med dnr 2.1.1-05024/2022 och ansök senast den 16 februari 2022.

Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligen säljsamtal för ytterligare rekrytering och annonsering.

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-01-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen För Vård och Omsorg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inspektionen För Vård och Omsorg (org.nr 202100-6537), https://www.ivo.se/

Arbetsplats
https://www.ivo.se/

Kontakt
Andreas Berner, Facklig kontakt, Vårdförbundet
010-788 51 34

Jobbnummer
6295382

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: