IVO söker registratorer
IVO Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IVO Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker registratorer till avdelningen för tillståndsprövning. Avdelningen ansvarar för att pröva tillstånd för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktiosnedsatta (LSS) och vissa delar inom hälso- och sjukvården. Från och med årsskiftet bildas en ny, samordnad registratur vid de av IVO:s avdelningar som finns i Stockholm och den kommer organisatoriskt att tillhöra avdelningen för tillståndsprövning.
Som registrator ansvarar du för handlingar i vårt dokument- och ärendehanteringssystem
Dina arbetsuppgifter kommer innefatta att:
• Klassificera och diarieföra i IVO:s elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem DHS (Public 360)
• Ansvara för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk
• Hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media
• Hantera interna och externa förfrågningar avseende dokument och dokumenthantering
• Ge råd och stöd till IVOs medarbetare
• Avsluta och arkivera handlingar i enhetens närarkiv
• Ta emot samtal från media, privatpersoner och andra myndigheter
• Posthantering
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och medarbetarna i gruppen har ett nära samarbete med gemensam fördelning och ett gemensamt ansvar för att hantera ärenden.
<h4>
Vi söker dig med aktuell erfarenhet av administration inom offentlig verksamhet</h4>
Publiceringsdatum2018-10-29Kravprofil för detta jobb• Gymnasieexamen som lägst
• Minst två års aktuell erfarenhet av administrativt arbete med inslag av diarieföring och/eller arkivering av handlingar inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem
• God och aktuell IT- och datorvana
• Goda svenskakunskaper, muntligen och skriftligen
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och har en hög serviceambition. För att trivas ska du vara flexibel och ha en god förmåga att tillämpa nya arbetssätt och metoder. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, samtidigt som vi arbetar mycket i team, varför även samarbetsförmåga är viktigt.
Meriterande
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Dokumenterad utbildning till registrator eller inom registrering eller arkivering
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrataturens funktion och ansvar
• Erfarenhet från statlig myndighet
•
•
IVO kan erbjuda dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation
Vi erbjuder dig en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter och vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Anställningarna är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde sker så snart som möjligt/enligt överenskommelse och tjänsterna avser heltid med placering i Stockholm.
IVO bidrar till en säker vård och omsorg
IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.
IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.
Ansök senast den 11 november
Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 11 november 2018.
Märk din ansökan med dnr. 2.6.1-37603/2018.
Arbetsbetyg och dylikt tas med vid en eventuell intervju.
För frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Birgitta Lind, 010-788 51 22. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Susanna Hosford 010-788 52 14.
Fackliga kontaktpersoner är Ulla Koch, SACO, 010-788 51 53, Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Madeleine Kempe, Fackförbundet ST, 010-788 52 37.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIVO Inspektionen för vård och omsorg
AdressIVO Inspektionen för vård och omsorg
Solnavägen 4
11365 Solna
KontorsadressSolnavägen 4
Jobbnummer 4428099
Observera att sista ansökningsdag har passerat.