IVO söker registrator

IVO Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
2018-12-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IVO söker registrator" (publicerad 2018-12-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IVO Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Örebro, Jönköping, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Vill du arbeta med modern dokumenthantering och informationsförvaltning?

IVO söker en registrator vid huvudregistraturen med placering på rättsenheten vid avdelningen för verksamhetsstöd och - styrning i Stockholm. Huvudregistraturen ansvarar för principiella frågeställningar som rör dokument- och ärendehantering på en myndighetsövergripande nivå samt samordnar myndighetens informationshantering genom styrdokument, nätverk och stöd till avdelningarnas regionala registratur.

Det ingår i huvudregistraturens uppdrag att vara registratorsfunktion för de myndighetsövergripande avdelningarna och från och med årsskiftet bildas en ny, samordnad registratur vid de av IVO:s avdelningar som finns i Stockholm och den kommer organisatoriskt att tillhöra avdelningen för Tillståndsprövning.

Som registrator ansvarar du för handlingar i vårt dokument- och ärendehanteringssystem

Dina arbetsuppgifter kommer innefatta att:

• Hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media
• Klassificera och diarieföra i IVO:s elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem DHS (Public 360)
• Hantera interna och externa förfrågningar som anknyter till dokument- och ärendehantering inom myndigheten
• Ansvara för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk
• Avsluta ärenden och arkivera handlingar i enhetens närarkiv samt gallring av allmänna handlingar
• Hantera inkommande post och myndighetens e-postlåda

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och medarbetarna i gruppen har ett nära samarbete med gemensam fördelning och ett gemensamt ansvar för att hantera ärenden.
<h4>
Vi söker dig med aktuell administrativ erfarenhet inom offentlig verksamhet</h4>

Publiceringsdatum
2018-12-03

Kravprofil för detta jobb
• Minst två års aktuell aktuell erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning
• Genomförd gymnasieutbildning
• Mycket goda och aktuella IT-kunskaper och stor vana vid användning av datorsystem och databaser
• Kunskaper om de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av diarieföring och informationshantering i moderna dokument- och ärendehanteringssystem

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta samt är mycket noggrann med en hög serviceambition. För att trivas ska du vara flexibel och ha god förmåga att utveckla och tillämpa nya arbetssätt och metoder samt på ett strukturerat och effektivt sätt planera och och organisera ditt arbete.

Meriterande

• Tidigare erfarenhet av arbete som registrator
• Relevant eftergymnasial utbildning (t.ex. dokumenterad utbildning till registrator eller inom registrering eller arkivering)
• Erfarenhet från statlig myndighet
• Kunskaper i det elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem DHS (Public 360)
• Erfarenhet av att hantera ansökan avseende information om personuppgiftsbehandling
• Erfarenhet av att samordna omfattande begäran om utlämnande av allmänna handlingar

IVO kan erbjuda dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation

Vi erbjuder dig en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter och vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm. Tillträde så snart som möjligt/enligt överenskommelse.

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Ansök senast den 16 december

Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16 december 2018.

Märk din ansökan med dnr. 2.6.1-41240/2018.

Arbetsbetyg och dylikt tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsten kontakta Rebecka Sahlén, Tf huvudregistrator på 010-788 50 53. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Sara Larsson på 010-788 55 39.

Fackliga kontaktpersoner är Emilie Karlsson, SACO, 010-788 56 78 , Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Maria Knight, Fackförbundet ST, 010-788 54 63.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
IVO Inspektionen för vård och omsorg

Adress
IVO Inspektionen för vård och omsorg
Solnavägen 4
11365 Solna

Kontorsadress
Solnavägen 4

Jobbnummer
4488471

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IVO Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IVO Inspektionen för vård och omsorg: