IVO söker receptionist/administratör till Göteborg

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Göteborg, Jönköping, Malmö, Örebro, Solna eller i hela Sverige

IVO ansvarar för tillsynen över hälso- och sjukvården samt hälso- och sjukvårdspersonal och social omsorg. Avdelning sydvästs tillsynsområde omfattar Västra Götalands och Hallands län. Myndigheten ansvarar också för viss tillståndsprövning.

På enheten Registratur och administration är du del av en viktig och central funktion på myndigheten. Enhetens målsättning är att ge bästa tänkbara stöd och service internt till avdelningen, men också ge hög service till enskilda medborgare och myndigheter samt hantera inkomna uppgifter och begäran om utlämnanden.

Nu söker vi en serviceinriktad receptionist/administratör.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• att ta emot våra besökare,
• att arbeta med intern service på avdelningen med ansvar för bl.a. inköp av kontorsmaterial, städmaterial, kaffe, te och frukt,
• att vara kontaktperson gentemot våra leverantörer av t.ex. skrivare/kopiatorer och sekretesskärl samt gentemot Västtrafik och PostNord,
• att ta emot inkommande post och förbereda utgående post, och
• att stötta upp i registraturen med enklare registratoruppgifter såsom t.ex. avslut av ärenden och arkivläggning av ärenden i vårt närarkiv.

Vi söker dig som har:

• Avslutad gymnasieexamen och en påbyggnadsutbildning inom administration och/eller registratur.
• Minst fem års aktuell erfarenhet av arbete inom liknande roll.
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, gärna statlig.
• Kännedom om modernt ärendehanteringssystem.
• God och aktuell IT- och datorvana.
• Goda kunskaper i svenska, såväl muntligt och skriftligt.

Som person är du serviceinriktad, flexibel, lösningsinriktad och har ett tillmötesgående sätt. Du ska kunna hantera många dagliga kontakter, både internt och externt. Vidare är du ansvarstagande, har en hög kvalitetsmedvetenhet i ditt arbete, har en god förmåga att strukturera ditt arbete och driver effektivt arbetet framåt. Du arbetar självständigt, men tycker också om att vara en del av en arbetsgrupp. Du bör även kunna samarbeta väl med andra och bidra till en god stämning.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande

• Kompetens inom digital kommunikation, IT eller teknik.
• Erfarenhet inom inköp.
• Erfarenhet av receptionsarbete.


Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tjänstetiteln är administratör och tjänsten avser heltid med placering i Göteborg. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.

Ansök senast 9 mars 2022

Vi vill att du skickar in ett CV och personligt brev senast den 9 mars 2022.
Märk din ansökan med dnr 2.1.1 - 08274/2022. Arbetsbetyg och dylikt tas med vid en eventuell intervju.

Varm välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.



IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-02-25

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen För Vård och Omsorg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inspektionen För Vård och Omsorg (org.nr 202100-6537), https://www.ivo.se/

Arbetsplats
https://www.ivo.se/

Kontakt
Marie-Louise Björklund, Tf enhetschef
010-788 58 06

Jobbnummer
6382774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: