IVO söker administratörer

https://www.ivo.se/ / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos https://www.ivo.se/ i Stockholm, Örebro, Jönköping, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker två administratörer till avdelningen för Tillståndsprövning. Avdelningen ansvarar för att pröva tillstånd för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och vissa delar inom hälso- och sjukvården.

Publiceringsdatum
2019-03-20

Arbetsuppgifter
Som administratör består dina arbetsuppgifter av beredning av ärenden, viss diarieföring samt visst utredningsarbete av ansökningar. Du svarar också på frågor som inkommer via e-post, telefon och brev, samt andra administrativa arbetsuppgifter som förekommer på avdelningen.

Kravprofil för detta jobb
• Relevant utbildning, lägst gymnasieexamen
• Minst 2 års aktuell erfarenhet av arbete som administratör eller motsvarande inom offentlig förvaltning
• Goda svenskkunskaper, muntligen och skriftligen
• God och aktuell IT och datorvana

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen kräver att du är serviceinriktad, noggrann och har god förmåga att strukturera ditt arbete. Eftersom avdelningen befinner sig i en utvecklingsfas behöver du periodvis kunna hantera en hög arbetsbelastning och ha ett flexibelt förhållningssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som det är viktigt att du kan arbeta självständigt utifrån gemensamma rutiner och arbetsuppgifter.

Meriterande

• Påbyggnadsutbildning inom relevant område
• Erfarenhet av visst utredningsarbete
• Erfarenhet av utvecklingsarbete

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter och vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningarna är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde sker så snart som möjligt och tjänsterna avser heltid med placering i Stockholm.

Hur du ansöker

Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 3 april 2019.

Märk din ansökan med dnr. 2.6.1-11295/2019.

Arbetsbetyg och dylikt tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Birgitta Lind, 010-788 51 22. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Susanna Hosford 010-788 52 14.

Fackliga kontaktpersoner är Johan Ryde, SACO, 010-788 58 82, Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Bella Nyström, Fackförbundet ST, 010-788 50 19.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
https://www.ivo.se/

Adress
https://www.ivo.se/
Solnavägen 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
Solnavägen 4

Jobbnummer
4679504

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från https://www.ivo.se/

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos https://www.ivo.se/: