IVO söker administratör

IVO Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IVO Inspektionen för vård och omsorg i Jönköping, Göteborg, Örebro, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker administratör till Jönköping, avdelning Sydöst. Avdelning Sydöst ansvarar för tillsynen av hälso- och sjukvården samt socialtjänsten i Östergötland, Jönköping och Kalmar län.
<h4>
Som administratör arbetar på IVO i Jönköping arbetar du med ärendehantering samt avdelningsrelaterad administration</h4>
En del av arbetet består i att arbeta som administratör inom socialtjänstområdet. Du arbetar då med vissa delar av enhetens ärendehanteringen såsom registrering, diarieföring, fakturahantering, utskick, bevakning och avslut av rapporter. I uppgifterna ingår även att vara behjälplig i samband med tekniska problem vid kommunernas inrapportering till IVO.

En annan del av arbetet består i att vara behjälplig med avdelningsrelaterad administration. I det arbetat ingår att vara kontaktperson gentemot kontorets leverantörer, till exempel vaktbolag och återförsäljare av kontorsmaterial. Du beställer, bokar, samordnar, för minnesanteckningar och planerar vissa möten och andra aktiviteter samt stöttar avdelningen med posthantering, avtal, fakturor och inköp. Du är också chefer behjälplig med annan förekommande administration, till exempel i samband med rekrytering och nyanställning.

Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som arbetar med ett serviceinriktat och självständigt arbetssätt

Publiceringsdatum
2018-11-06

Kravprofil för detta jobb
• Minst två års aktuell erfarenhet av liknande arbete
• Gymnasieexamen som lägst
• Goda och aktuella datakunskaper (officepaketet, outlook)
• Goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med god initiativ-och problemlösningsförmåga. Du arbetar strukturerat och självständigt då du planerar, genomför och följer upp dina arbetsuppgifter. Du är prestigelös och arbetar med ett serviceinriktad förhållningssätt samt med en förmåga till flexibilitet och att utföra nya arbetsuppgifter, arbetssätt och metoder. Du har även en god förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt.

Meriterande

• Aktuell erfarenhet av att administration inom socialtjänstområdet
• Aktuell erfarenhet av diarieföring i dokument- och ärendehanteringssystem
• Kunskap om IVOs verksamhet

IVO kan erbjuda dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation

Tjänsten är tidsbegränsad från 1 januari till 30 juni 2019. Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige.

IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resulta och Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Tjänsten är tidsbegränsad mellan januari och juni 2019, avser heltid med placering i Jönköping.
<h4>
IVO bidrar till en säker vård och omsorg</h4>
IVOs uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.
<h4>
Ansök senast den 13 november</h4>
Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 november 2018.

Märk din ansökan med dnr. 2.6.1-38688/2018.

Arbetsbetyg och dylikt tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsten vänligen kontakta enhetschef Lena Carp på 010-788 55 19. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Sara Larsson på 010-788 51 17.

Fackliga kontaktpersoner är: Lena Olsson, SACO, 010-788 55 31. Jonas Nilsson, Vårdförbundet, 010-788 55 12. Maria Carneland, Fackförbundet ST, 010-788 54 06.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
IVO Inspektionen för vård och omsorg

Adress
IVO Inspektionen för vård och omsorg
Solnavägen 4
11365 Solna

Kontorsadress
Solnavägen 4

Jobbnummer
4442965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IVO Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IVO Inspektionen för vård och omsorg: