Itella Logistics AB söker två erfarna Speditörer!
AB Söder & Co Consulting / Lagerjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige AB Söder & Co Consulting
Publiceringsdatum2013-10-08Om företagetSöder & Co är en lokal bemannings- och rekryteringspartner i Västra Götaland som står för prisvärdhet och kvalitet. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Om företagetItella Logistics erbjuder transporter och logistiktjänster från egna kontor inom hela Östersjöregionen. Tillsammans med noga utvalda samarbetspartner runt om i världen erbjuder vi de bästa lösningarna för såväl väg- som sjö- och flygtransporter. Vi har specialiserat oss på individuella logistiklösningar som enkelt kan kombineras och anpassas till varje kunds unika behov. Idag är vi det snabbast växande logistikföretaget i Norden. Framgången bygger på serviceinriktade medarbetare med insikt i hela transportkedjan samt på stor förståelse för kundernas affärsverksamhet och behov.
Läs mer på
www.itellalogistics.seArbetsuppgifterHuvudsakliga arbetsuppgifter;
• Kund-/partnersupport - Itellas ansikte mot kund/partners
• Ta emot bokningar från kund/partner; säkerställa korrekt angivna bokningsuppgifter
• Löpande kontrollera/korrigera/registrera bokningar
• Tullhantering; import/export
• Säkerställa att nödvändig dokumentation följer med godset (t. ex.; ADR-handlingar, tulldokumentation, fakturor, EUR cert, fraktsedlar)
• Ta emot transportreklamation från kund, sammanställa underlag och vidarebefordra till reklamationsansvarig
• Sökning av gods, avisering samt leveransbevakning
• Kundvård i form av merförsäljning, ta emot diverse transportrelaterade frågor av kund/partner och säkerställa en hög kundnöjdhet
• Loss- lastrapporter
• Prisfrågor; lämna pris till kund/partner
• Estimera kostnader på sändningsnivå
• Estimera & fakturera intäkter på sändningsnivå
• Varuförsäkring av gods
• Delaktig i implementering av ny kund/partner kopplat till uppsättning av arbetsrutiner och kund-/partnersupport
• Samarbeta med Trafik admin/dispo/försäljning samt med andra Itella kontor
• Övriga förekommande arbetsuppgifter på avdelningen
Övriga förväntningar;
• Förväntas upprätthålla och vidareutveckla överenskomna arbetsrutiner i det dagliga arbetet inom spedition
• Vara kunskapsbank och bollplank för övriga organisationen gällande speditionsfrågor
• Skapa, underhålla och utveckla goda relationer med kund/leverantör/partner
ProfilVi tror du besitter följande kompetener, egenskaper och erfarenheter;
• Skrymmeberäkning för olika transportslag (väg, inrikes/utrikes)
• Räkna ut priser utifrån offerter/prislistor och avtal (kund/leverantör/agent)
• Skall kunna inco-/combiterms
• ADR utbildning
• Tullutbildning; import/export
• Kunna läsa och tyda Avtal/offerter/prislistor (kund/leverantör/partner)
• Kunskap om och erfarenhet av transportplanering av bilar
• Uthållig, stresstålig och van att hantera många arbetsuppgifter parallellt utan att tappa fokus.
• Krav på Svenska och Engelska i tal och skrift då stora delar av vår totala kommunikation sker på engelska. Ytterligare språk är meriterande
• Social kompetens, bra på att bygga relationer med kunder, agenter samt medarbetare
• God samarbetsförmåga
Då urval och intervjuer sker löpande är du välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2013-10-20.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jessica Jönsson; 0707-27 90 99
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-20
Ange följande referens när du ansöker: 618
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Jönsson
jessica.jonsson@soderco.seFöretagAB Söder & Co Consulting
AdressAB Söder & Co Consulting
Huvudkontor, Druveforsvägen 29
50433 BORÅS
Jobbnummer 1671253
Observera att sista ansökningsdag har passerat.