IT-Tjänsteansvarig Digital Arbetsplats
Nexer Recruit AB / Datajobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nexer Recruit AB i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Drivs du av att arbeta självständigt med försäljning både på en strategisk och taktisk nivå? Tycker du om att vara spindeln i nätet och att få driva ditt ansvarsområde framåt? Har du dessutom arbetat inom IT-branschen och är intresserad av den senaste tekniken och triggas av att hitta den bästa lösningen för alla parter i samarbetet. Då tror vi att detta är tjänsten för dig!
Din vardag
I dagsläget erbjuder SOLTAK AB tjänster inom affärsområdena Ekonomi, HR/Lön, IT samt Projekt. Som tjänsteansvarig kommer du vara ansvarig för löpande förvaltning av tjänsten Digital arbetsplats. Du kommer att ansvara för hela den Digitala arbetsplatsens funktion så som samarbetsverktyg och de digitala verktygen. Den digitala arbetsplatsen ska effektivisera arbetet för våra kunder och är en väldigt central tjänst i vårt tjänsteutbud. Du kommer ingå i ledningsgruppen för IT och tillsammans med dina närmaste kollegor kommer ni att driva er verksamhet framåt mot gemensamt satta mål. Du kommer vara delaktig i upphandling och säkerställa att samtliga tjänster uppfyller alla krav på IT-säkerhet idag och i framtiden. Eftersom tjänsten är i konstant utveckling kommer man att ansvara för att samordna utveckling samt förvaltning och har stor möjlighet att påverka. Historiskt har tjänsten varit fokuserad på att leverera managerad hårdvara men nu vill SOLTAK AB ta nästa steg och forma framtidens digitala arbetsplats och ligga i framkant i managering, säkerhet och tillgänglighet.
I tjänsten ingår även att:
• Omvärldsbevaka och bibehålla hög kompetens inom tjänsteområdet
• Ansvar för att driva kontakten med leverantörer av IT-drift avseende avtalshantering, uppföljning av leveransen i sin helhet
• Löpande kontakt med kunder med syfte att säkerställa att tjänster för den digitala arbetsplatsen kan levereras enligt de behov som kunden har
• Informera och rapportera om förändringar och händelser inom tjänsteområdet till verksamheten
• Mätning och uppföljning av befintliga leveranser
• Support gentemot verksamheten i olika typer av IT-relaterade frågor
• Fullt budgetansvar för tjänsteområdet
Vem är du
SOLTAK AB söker dig som har en eftergymnasial utbildning och flertalet år inom IT-branschen och förståelse för flera olika IT-tekniker så som SCCM, MIM, Intune och klientsäkerhet. Du måste trivas i en i en roll som är både taktisk och strategisk. För att lyckas med rollen uppskattar du att arbeta med både taktiska ärenden och strategiskt kunna ta avgörande beslut. Du kommer ha många kontaktytor inom organisationen med leverantörer och partners och du bör ha god social kompetens och vara pedagogiskkommunikativ och lyhörd för verksamhetens behov. I ditt arbete är du strukturerad, självgående, drivande med ett starkt affärstänk. Du kommer att rapportera direkt till IT-chefen.
Vi ser att du också besitter:
• Dokumenterad erfarenhet av ekonomisk uppföljning av tjänsteleverans
• Vana av arbete med tjänsteutveckling/tjänstekataloger
• Uppskattar en förändring och utvecklingskultur
• Erfarenhet av att arbeta med projekt
• Erfarenhet kring leverans av digital arbetsplats
• Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift och kommunicerar pedagogiskt
Besitter du certifieringen inom ITIL och kommunalt upphandlingsförfarande ses detta som meriterande.
Vill du veta mer?
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka din ansökan så snart som möjligt. För mer information, kontakta rekryteringskonsult: Marie Karlsson: 073-085 32 31,
marie.karlsson@nexergroup.com eller Erik Malmström: 073-439 07 23
erik.malmstrom@nexergroup.comDetta är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer anställas av SOLTAK AB
Om SOLTAK
SOLTAK AB består av fyra kommuner som lagt över ekonomiadministration och löneadministration. Tre kommuner och en fjärde är på väg, har lagt över IT-drift och support till SOLTAK AB, allt för att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster. SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Kundkommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Kundkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.
Ersättning Enligt överenskommelse, FAST
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nexer Recruit AB (org.nr 556975-4970),
https://www.nexerrecruit.com/jobb Arbetsplats Nexer Recruit
Jobbnummer 7534160
Observera att sista ansökningsdag har passerat.