IT-tekniker till servicedesk sökes till snabbväxande IT-bolag!

DSolution Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-09-25


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos DSolution Group AB i Stockholm, Norrköping, Linköping eller i hela Sverige

Vi söker en IT-tekniker som brinner för teknik och kundservice och ska stärka upp vår servicedesk. Hos oss får du arbeta hands-on med felsökning, support och drift samt vara delaktig i projekt där vi utvecklar och förbättrar våra kunders IT-miljöer. Vi erbjuder en öppen och lärande miljö med stora utvecklingsmöjligheter samt delägarskapsprogram inom koncernen Nestit. Bli en del av vårt framgångsrika team och bidra till att leverera innovativa IT-lösningar till våra kunder.

DSolutions framgång bygger på att vara ett familjärt företag med högt driv som fokuserar på tillväxt, entreprenörskap och skall fortsätta att växa i takt med marknaden och kundernas förändrade behov. För att förbli framgångsrika har vi högt kundfokus, kvalitet och nytänkande i allt vi tar oss för samt arbetar tillsammans och vinner som ett lag. DSolution ingår i Nestit Group, vilket innebär att vi är en del av en större koncern med starka resurser och bred kompetens. Nestit Groups mål är att vara en ledande partner inom IT-infrastruktur och erbjuder en omfattande portfölj av tjänster till nordiska små och medelstora företag. Genom att vara en del av Nestit Group får vi tillgång till ett brett nätverk och kan dra nytta av synergier mellan koncernens olika bolag. Nu söker vi dig som vill ta rollen som IT-tekniker med placering i Stockholm. Vår teknikorganisation består idag av åtta IT-tekniker och IT-konsulter som alla supporterar våra kunder med högsta kvalitet och engagemang. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och bidra till att ge våra kunder förstklassig support och service i deras dagliga IT-miljö.

ArbetsbeskrivningSom IT-tekniker i vår servicedesk blir du en del av ett engagerat team av kunniga kollegor som alla brinner för att ge våra kunder bästa möjliga support. I rollen arbetar du dagligen med att ta emot och hantera supportärenden via telefon, mail och fjärrstyrning. Du felsöker och löser problem inom allt från klienter och nätverk till Microsoft 365 och andra vanliga IT-miljöer, samtidigt som du dokumenterar och följer upp dina ärenden på ett strukturerat sätt.
Vi söker dig som gillar att ha direktkontakt med kunder och som motiveras av att hitta lösningar där andra ser problem. Hos oss får du en varierad vardag där du både utvecklar din tekniska kompetens och bidrar till att våra kunder kan arbeta smidigt och säkert i sina IT-miljöer.
Vi erbjuder också stora utvecklingsmöjligheter framåt. Du börjar i servicedesk, men för rätt person finns chansen att växa vidare till en konsultroll. Som IT-konsult får du jobba nära kunderna, designa IT-miljöer och agera teknisk expert i projekt och möten - en naturlig nästa steg i din IT-karriär.

Vi erbjuder dig *Att arbeta hos ett expansivt och framgångsrikt bolag med familjär stämning * Våra kollegor är inte bara proffs på det de gör, de är också riktigt schyssta! Vi tror på teamwork, skratt och att ha kul på jobbet * Möjlighet till delägarskapsprogram * Möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter och ansvarsområden beroende på intresse och kunskap * Gym på kontoret * Trevliga AW-aktiviteter på kontoret med bland annat arkadspel, pingis och shuffleboard
Vi söker dig som:
Har en generell IT-kunskap
* Har lätt för att lära och ett stort teknikintresse * Har erfarenhet som IT-tekniker * Har lätt att kommunicera och göra dig förstådd * Har kunskap om nätverk * Har arbetat med administration av Microsoft 365 och Azure * Uttrycker dig väl i tal och skrift på både engelska och svenska
Det är ett extra plus om du:
Har kunskap om brandväggar, gärna WatchGuard
* Har erfarenhet av backuplösningar, gärna Veeam * Har kunskap om Windows server i olika roller * Har B-körkort

Publiceringsdatum
2025-09-25

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du är stöttande, kan arbeta systematiskt och tycker om att hjälpa andra. Du har god social kompetens för att uppnå bästa relation med kollegor internt och med externa parter såsom kunder, leverantörer, konsulter och projektledare. Du har god samarbetsförmåga och kan förklara och återkoppla på ett pedagogiskt sätt. Tillsammans med vårt kunniga och inspirerande team vill du utmana våra kunder för att supportera och leverera riktigt bra IT-lösningar. Teamet du kommer att ingå i är tillsammans ansvariga för att våra kunder blir nöjda med de tjänster vi levererar, varför en hög servicekänsla är viktig.


Dina framtida kollegor har gjort DSolution till ett snabbt växande bolag - du kommer att ingå i ett framgångsrikt team! Som en del av Nestit finns det dessutom stora utvecklingsmöjligheter inom koncernen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering och ser fram emot att höra från dig. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Alla ansökningar hanteras konfidentiellt.

Gå gärna in på www.dsolution.se och läs mer.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
DSolution Group AB (org.nr 556664-6971), http://www.dsolution.se

Arbetsplats
DSolution

Jobbnummer
9525968

Prenumerera på jobb från DSolution Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos DSolution Group AB: