IT-tekniker till Servicedesk, Landstings-IT

Landstinget i Värmland, Landstings-IT / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Landstings-IT i Karlstad, Säffle eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2012-02-06

Arbetsuppgifter
Grundplacering för tjänsterna är i Karlstad men annan placering inom länet kan förekomma.

Landstings-IT ansvarar för att utveckla, förvalta och tillhandahålla IT-tjänster till den värmländska hälso- och sjukvården. Vi ser till att verksamheten har en effektiv och säker informationshantering och vi deltar i alla utvecklingsprocesser för att fånga upp behov och krav samtidigt som vi tillför vår kompetens för att hitta de bästa lösningarna.

Verksamhetens omfattning är 7500 PC-arbetsplatser och 600 system i ett nätverk mellan våra sjukhus, mottagningar och enheter.

Som It-tekniker i Servicedesk arbetar du schemalagt med kundsupport (1:a och 2:a linjens support) samt med teknikstöd ute hos kund. Våra kunder är användare inom landstinget i Värmland.
I kundsupporten arbetar du med direkt kundkontakt via telefon och webb. Teknikstödet innebär framförallt arbete med klienter och dess kringutrustning. Klientmiljön är i huvudsak Windows 7 och Windows XP.

Arbetet kan innebära beredskapstjänstgöring.

Kvalifikationer
Du skall ha treårig teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vidareutbildning inom IT är meriterande.
Goda kunskaper om Windows klientplattform och vanligt förekommande kringutrustning.
Meriterande är kunskap om IT miljö inom hälso och sjukvård samt ITIL.
Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande, serviceinriktad och vill utföra ett arbete med hög kvalitet och i dialog med kunden. Vi ställer stora krav på personliga egenskaper, din vilja att lära och att uppnå resultat. Du skall kunna arbeta självständigt samtidigt vara en bra lagspelare.
Du ska i stressade situationer kunna ge kunden ett bra bemötande och stöd.
Arbetet kan medföra resor med bil främst inom Värmlands län och körkort (lägst B) är därför ett krav.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-20
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/120287
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars-Göran Sundgren, chef Servicedesk, 054-61 91 73
Barbro Lindroos, chef för Service o förvaltning, 054-61 91 01

Facklig kontakt
Birgitta Mossberg, SACO, 054-61 54 47
Åsa Kvarnström, Vision, 054-61 57 95

Företag
Landstinget i Värmland, Landstings-IT

Adress
Landstinget i Värmland, Landstings-IT
Landstinget i Värmland
65182 Karlstad

Jobbnummer
1149269

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Värmland, Landstings-IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Värmland, Landstings-IT: