IT-tekniker till Regionservice Servicecenter
Region Örebro län / Supportteknikerjobb / Örebro
2022-05-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker till Regionservice Servicecenter" (publicerad 2024-11-04) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Har du ett stort intresse för IT samt service och bemötande? Då kan detta jobb vara helt rätt för dig.
Servicecenter är en avdelning inom Område Kundtjänst som består av ca 70 medarbetare där även telefonväxeln ingår. I Servicecenter tar vi emot felanmälningar, beställningar samt ger support och förmedlar ärenden inom IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport. Till oss kommer också alla medarbetare och kommunanställda för att få sitt eTjänstekort utfärdat.
Avdelningen består av gruppen Första linjen och eTjänstekort, IT- och telefonisupport samt Systemsupport. Som medarbetare i gruppen IT- och telefonisupport kommer du främst arbeta med inriktning mot IT samt ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecenter. Gemensamt för oss är vår mycket höga serviceanda. Ett gott bemötande och en bred kunskap om Region Örebro län som helhet kännetecknar vårt glada gäng.
Mer information om Servicecenter finns på Region Örebro läns webbplats.
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv!
Hemsida: Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län, läs mer på
www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig IT-tekniker till Regionservice Servicecenter
Publiceringsdatum2022-05-03Dina arbetsuppgifterGruppen IT- och telefonisupport, som utgör en andra linjes support i Servicecentret, hanterar felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Region Örebro län. Arbetet innebär i första hand att hjälpa våra kunder via telefon men innefattar även att ta emot och hjälpa besökare till Servicecentret.
När våra kunder ringer så kommer en första linje att ta emot samtalet och hjälpa till med en begränsad mängd frågor och slussa övriga samtal vidare till den andra linjen. Ärenden som inte kan lösas av den andra linjen, läggs vidare till bakomliggande organisation inom Regionservice som utgör tredje linjens support.
Du kommer alternera enligt ett schema som både innebär att ta emot samtal i telefon och att arbeta med ärenden som inte lösts direkt vilket gör att man får en variation av arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar och hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner och processer baserade på ITIL.
Övrig information
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
KvalifikationerDu har minst gymnasial utbildning och stort intresse för IT. Du bör tidigare ha erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion med inriktning mot IT. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom Windows 10, nätverk, telefoni, mobila enheter, och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av användaradministration i Active Directory och MS Exchange 2016.
Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du trivas med kundkontakter, vara serviceinriktad och kunna ge ett professionellt bemötande till våra användare. Du är social och har lätt att kommunicera och samarbeta med andra. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Vi är övertygade om att mångfald i alla avseenden berikar verksamheten. Du har stor respekt för andra människor och vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga erfarenheter och egenskaper.
Ansökan
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och referensnummer till sökt tjänst. Intyg, betyg och examensbevis m.m. ska lämnas vid en ev. intervju.
Daniel Ingelse, Gruppchef 019-602 60 71
Petra Strömgren Fredin, Vision 072- 083 20 75
Varaktighet, arbetstid
Heltid , Heltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION ÖREBRO LÄN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Rs:2022:003".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Örebro Län (org.nr 232100-0164)
Arbetsplats Region Örebro län
Jobbnummer 6600651
Observera att sista ansökningsdag har passerat.