IT-tekniker till Pedagogisk inspiration Malmö

Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen / Supportteknikerjobb / Malmö
2016-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker till Pedagogisk inspiration Malmö" (publicerad 2016-12-09) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen i Malmö

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Tillsammans gör vi skillnad!
Grundskoleförvaltningens övergripande uppdrag är att ge alla Malmös elever samma möjligheter att lyckas i skolan och nå goda resultat. Förvaltningen ska även skapa de bästa förutsättningarna för de medarbetare som möter våra elever och deras vårdnadshavare. Oavsett arbetsuppgifter så innebär ett arbete i grundskoleförvaltningen att göra skillnad för våra 28 000 elever. Tillsammans med 4 900 kollegor kan du vara med i skapandet av varje elevs bästa skola.

Publiceringsdatum
2016-05-06

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ett teknikerteam som servar grundskolor i hela Malmö stad med teknisk support. I arbetsuppgifterna ingår att installera, supportera och felsöka tekniskutrustning som projektorer, interaktiva skrivtavlor, ios, Chromebook, PC,konfigurera FP/skrivare, hantera nätverksfrågor, garantianmälan och beställningar.

Kvalifikationer
Arbetet kräver en utbildning med teknisk inriktning motsvarande 120 högskolepoäng alternativt 2-årig KY utbildning.
Två års erfarenhet av att arbeta praktiskt med IT-frågor är ett krav.
Du ska ha bra kunskaper i Windows 7 och 10 samt Microsoft Office och Google Apps. Grundläggande kunskaper om nätverk, TCP/IP och DNS krävs.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av att jobba i blandade datormiljöer och större verksamheter som skolor samt erfarenheter av att jobba som tekniker i team i en miljö där många olika yrkesgrupper och elever möts utifrån deras tekniska behov.
Erfarenhet av att handleda andra i att använda IT verktyg samt kunskap och erfarenhet i managering av ChromeBook och iOS enheter är meriterande.

För uppdraget krävs att du har god svenska och engelska i tal och skrift.

Vi ser att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga samt att du kan organisera och prioritera eget arbete. Du ska inte vara rädd för att ta egna initiativ. Att möta medarbetare och elever på ett positivt och lösningsfokuserat sätt är av stor vikt.

ÖVRIGT
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Tjänsten tillsätts under förutsättning av att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal i Malmö stad.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771- 10 10 29. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast. , upphör: 2016-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 171-16-0505
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Johnsson, Enhetschef IT enheten

Företag
Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen

Adress
Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen
August Palms plats 1
20580 Malmö

Kontorsadress
August Palms plats 1 Malmö

Jobbnummer
2827532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen: