IT-tekniker till IT-Supporten i Stockholm

Försäkringskassan / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar.
Försäkringskassans IT-support består av 3 enheter uppdelade på 3 orter, Stockholm, Göteborg samt Sundsvall. Du kommer att bli placerad i Stockholm Telefonplan.

IT-support
Som IT-tekniker är du den första IT-kontakten för Försäkringskassans anställda och externa samarbetspartners. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ tekniksupport inom IT- och telefonifrågor som inkommer via telefon, chatt eller IT:s ärendehanteringssystem. Du kommer även ta emot beställningar, genomföra programinstallationer och driftförbättrande och kvalitetshöjande åtgärder. Som IT-tekniker kommer du ha kontakt med olika servicepartners. Vidare kommer du att jobba med uppföljning av ofta återkommande ärenden i syfte att proaktivt avhjälpa dessa och delta i uppdrag och projekt.

Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som

• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har arbetat i större IT-supportmiljöer
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.

Det är meriterande om du

• erfarenhet av BMC Remedy eller liknande system
• certifierade utbildningar inom IT/Telefoni
• kännedom om Försäkringskassans IT-miljö, erfarenhet av liknande arbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2023-05-10

Övrig information
IT-tekniker tjänsten är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Placeringsort Stockholm Telefonplan.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Bogdan Andric, tel 0700667768 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Chitaar, tel 010-113 10 42 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Christina Lövgren, Saco-S Ann Wiström och Seko Johanna Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 28 maj 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till BankID kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
7759336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: