IT-tekniker till IT Supporten i Stockholm
Försäkringskassan / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Är du beredd att ta Sveriges viktigaste IT-jobb?
Om du vill ha ett vanligt IT-jobb, utan utmaningar, då kan du sluta läsa här. Men om du vill ha ett jobb där du påverkar människors liv och hela samhället? Då ska du läsa vidare.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som IT-tekniker är du den första IT-kontakten för Försäkringskassans anställda och externa samarbetspartners. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ tekniksupport inom IT- och telefonifrågor som inkommer via telefon eller IT:s ärendehanteringssystem. Du kommer även ta emot beställningar, genomföra programinstallationer och driftförbättrande och kvalitetshöjande åtgärder. Som IT-tekniker kommer du ha kontakt med olika servicepartners. Vidare kommer du att jobba med uppföljning av ofta återkommande ärenden i syfte att proaktivt avhjälpa dessa och delta i uppdrag och projekt.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har mycket goda tekniska kunskaper
• är serviceinriktad och lyhörd för kundens behov
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktat
• är lösningsorienterad
• arbetar självständigt och strukturerat samtidigt som du har en god samarbetsförmåga
• är stresstålig med förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt
• har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt en god pedagogisk förmåga
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av BMC Remedy eller liknande system
• certifierade utbildningar inom IT/Telefoni
• kännedom om Försäkringskassans IT-miljö erfarenhet av liknande arbete
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2022-04-14Övrig informationEn tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet. Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning kommer att genomföras inför anställning.
KontaktChef: Bogdan Andric 010-112 40 14 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carolina Nordenberg, 010-112 67 45 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST: Magnus Näslund, Saco-S: Amelie Johansson, Seko: Fredrik Bruhn. Dessa nås via växelnumret 08-786 90 00.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 2022-05-04. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.
Vi avstår från erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 6543719
Observera att sista ansökningsdag har passerat.