IT-tekniker till IT Supporten i Stockholm
Försäkringskassan / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-08-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker till IT Supporten i Stockholm" (publicerad 2022-04-14) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som IT-tekniker är du den första IT-kontakten för Försäkringskassans anställda och externa samarbetspartners. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ tekniksupport inom IT- och telefonifrågor som inkommer via telefon eller IT:s ärendehanteringssystem. Du kommer även ta emot beställningar, genomföra programinstallationer och driftförbättrande och kvalitetshöjande åtgärder. Som It-tekniker kommer du ha kontakt med olika servicepartners. Vidare kommer du att jobba med uppföljning av ofta återkommande ärenden i syfte att proaktivt avhjälpa dessa och delta i uppdrag och projekt.
Vi söker dig:
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har mycket goda tekniska kunskaper
• är serviceinriktad och lyhörd för kundens behov
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktat
• är lösningsorienterad
• arbetar självständigt och strukturerat samtidigt som du har en god samarbetsförmåga
• är stresstålig med förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt
• har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt en god pedagogisk förmåga
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av BMC Remedy eller liknande system
• certifierade utbildningar inom IT/Telefoni
• kännedom om Försäkringskassans IT-miljö
• erfarenhet av liknande arbete
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2021-08-24Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm, Göteborg eller Sundsvall. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet. Tjänsterna är säkerhetsklassade och kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning kommer att genomföras inför anställning.
KontaktChef: Susanne Åkerlund, 010-118 24 32 eller Ulrika Ekvall, 010-119 58 02 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Rebecca Alm, 010- 111 79 30 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Christina Lövgren, 010-118 70 00, Saco-S: Tobias Bengtsson, 08-786 90 00, Seko: Eliza Grundström, 08-786 90 00.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 5 september 2021. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.
Vi avstår från erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 5918508
Observera att sista ansökningsdag har passerat.