IT-tekniker till InfoCare
Wrknest AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2023-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker till InfoCare" (publicerad 2023-05-02) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wrknest AB i Göteborg,
Partille,
Kungälv,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-04-04Om tjänstenInfoCare är den betrodda partnern av IT-tjänster som levererat värde till sina Nordiska kunder sedan 1987. Deras 1200+ medarbetare har den lokala kunskap, erfarenhet och "knowhow" som krävs för att stötta deras kunder i användandet av sin teknologi, och löser över 400 000 serviceärenden varje år. De levererar även onsite service, installationer, transporter och mjukvarutjänster till företag runt om i hela Sverige. InfoCare erbjuder konsulttjänster inom IT för kort- och långtidsuppdrag och är just nu på jakt efter en Onsite-tekniker till ett specifikt uppdrag. InfoCare har som mål att erbjuda de mest effektiva tekniska lösningarna med den bästa kundupplevelsen.
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Wrknest men jobbar ute på uppdrag hos InfoCare's kund under inledningsvis 6 månader. Uppdraget har goda chanser till förlängning.
Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen som Onsite-tekniker arbetar du med att supporta både kollegor och användare i företagets vardagliga IT-miljö. Du kommer att administrera konton och lösa tekniska problem, installera nya datorer och skrivare. Du jobbar även delvis med ärendehantering. Med din expertis finns du behjälplig och vägleder användare med tekniskt relaterade frågor. Du kommer bland annat jobba med;
• Installation av Windows, Mac samt Linux
• Felsökning inom mjukvara/hårdvara PC, Mac, Linux, Android samt Iphone
För att både lyckas i din roll och trivas som Onsite-tekniker gillar du att samarbeta då du arbetar sammansvetsat med ditt team. Du ser till gruppens bästa och är en del i att tillsammans skapa ett gott arbetsklimat. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att vara behjälplig. Du ser även lösningen istället för problemet och drivs av att ge kunderna den bästa servicen.
Vi söker dig som har
• Teknisk erfarenhet, antingen i en liknande roll som onsite-tekniker, support eller servicedesk
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Flytande språkkunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska, tal och skrift
• Körkort B
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är samarbetsvillig, noggrann och lösningsorienterad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Göteborg, Torslanda
Omfattning: Heltid, 40h/v
Anställningsform: Konsultuppdrag via Wrknest
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wrknest AB (org.nr 559293-2213),
http://www.wrknest.se Arbetsplats Wrknest
Jobbnummer 7622307
Observera att sista ansökningsdag har passerat.