IT-tekniker till Helpdesk i Stockholm

Försäkringskassan / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker till Helpdesk i Stockholm" (publicerad 2020-08-10) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.



Vi söker dig som vill arbeta som IT-tekniker på en av landets största IT-avdelningar. Försäkringskassans IT-tjänster används av miljontals människor. Vi arbetar med hela kedjan - från utveckling till produktion och förvaltning av IT-tjänster. Vi satsar på ny teknik och hög kvalité och söker dig som vill vara med på vår resa mot digitalisering.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som IT-tekniker är du den första IT-kontakten för Försäkringskassans anställda och externa samarbetspartners. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ tekniksupport inom IT- och telefonifrågor som inkommer via telefon eller IT:s ärendehanteringssystem. Du kommer även ta emot beställningar, genomföra programinstallationer och driftförbättrande och kvalitetshöjande åtgärder. Som IT-tekniker kommer du ha kontakt med olika servicepartners. Vidare kommer du att jobba med uppföljning av ofta återkommande ärenden i syfte att proaktivt avhjälpa dessa och delta i uppdrag och projekt.

Vi söker dig som

• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har mycket god PC-vana
• är serviceinriktad och lyhörd för kundens behov
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktat
• är lösningsorienterad
• arbetar självständigt och strukturerat samtidigt som du har en god samarbetsförmåga
• är stresstålig med förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt
• har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt en god pedagogisk förmåga

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av Remedy eller liknande system
• certifierade utbildningar inom IT/Telefoni
• kännedom om Försäkringskassans IT-miljö
• erfarenhet av liknande arbete

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2019-12-09

Övrig information
Två tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm vid Telefonplan. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet. Tjänsterna är säkerhetsklassade och kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning kommer att genomföras inför anställning.

Kontaktpersoner

Chef: Thorbjörn Marcusson, 010-116 15 39 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Malin Krüger 010-111 83 43 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Christina Lövgren, Saco-S: Ann Wiström (nås via vår växel 08-786 90 00) och Seko: Irre del Barba, 010-115 30 87

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 6 januari 2020. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Vi avstår från erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
4991704

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: