IT-tekniker till Helpdesk
Riksgäldskontoret / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksgäldskontoret i Stockholm Vill du få IT-hjulen att snurra i finansmarknadens centrum? Är du en IT-tekniker som lockas av att jobba med utmanande arbetsuppgifter i en viktig samhällsfunktion för Sverige?
Vi erbjuder dig
I rollen som IT-tekniker på Helpdesk arbetar du med hög servicenivå, löser ärenden och problem själv eller med stöd av kollegorna. Ärenden hanteras via Riksgäldens ärendehanteringssystem, mail och telefon, samt även direktkontakt med våra användare. I arbetet ingår också installation och konfiguration av datorer, konto- och rättighetshantering och support av klientplattformen inom fastställda kvalitetsnivåer och svarstider. Som helpdesktekniker är du IT-avdelningens ansikte ut mot affärsverksamheten och Riksgäldens användare, vilket ställer krav på god kommunikation, noggrannhet och känsla för service.
Helpdeskfunktionen är bemannad mellan kl. 8.00 och 18.00 vardagar, vilket innebär att schemaläggning förekommer.
Riksgäldens IT-avdelning består av fyra enheter: IT Infrastruktur, IT Service, IT Utveckling samt IT Stab och består av cirka 55 medarbetare. Arbetet sker i mindre verksamhets- och enhetsöverskridande team där kunskapsnivån är hög, beslut fattas snabbt och varje individ är viktig. Här erbjuds en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras med en stark betoning på samarbete inom och mellan teamen. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet är genomgående.
Publiceringsdatum2019-11-19ProfilDu ska vara stabil, stresstålig och serviceinriktad. Du har ett intresse, en vilja och förmåga att hjälpa andra och vill leverera lösningar. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du arbetar lika bra i team som individuellt och har en god social och kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du är säkerhetsmedveten och har hög integritet.
Du ska ha:
• eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet.
• minst 2 års praktisk erfarenhet av IT-support eller motsvarande och gärna kunskap inom Microsoftmiljöer.
• mycket goda kunskaper i svenska och behärskar engelska i tal och skrift.
• svenskt medborgarskap.
Vi kommer att lägga stor vikt vid pålitlighet och lämplighet till tjänsten samt dina personliga egenskaper.
Övrig information
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev, via
www.riksgalden.se/jobb senast den 10 december 2019. Ange referens 2019/998. Tester kan ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning.
Kontaktuppgifter för detta jobbOm du har frågor är du välkommen att kontakta Helena Tillvén, enhetschef IT Service, tfn 0701-87 10 38. Det går även bra att kontakta Carl Isaksson rekryteringskonsult på Upgraded, som hjälper oss med denna rekrytering, tnf 0722-19 87 00.
Om Riksgälden
Riksgälden arbetar för att statens finanser hanteras säkert och effektivt samt att det finansiella systemet är stabilt. Vi har många samhällsviktiga uppdrag, till exempel att förvalta statsskulden och hantera banker i kris. Vi är cirka 200 medarbetare och vi finns i centrala Stockholm.
Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov. Svenskt medborgarskap är ett villkor där anställning är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i Säkerhetsskyddslagen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättningfast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRiksgäldskontoret
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Riksgäldskontoret (org.nr 202100-2635),
https://www.riksgalden.se/ Arbetsplats Riksgälden
Jobbnummer 4964291
Observera att sista ansökningsdag har passerat.