IT-tekniker till expansivt företag inom installationsbranschen

Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

IT-tekniker till expansivt företag inom installationsbranschen
Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.



Vi ser långsiktigt på tjänsten som IT-tekniker i detta uppdrag och rollen kommer att innebära att du får bemöta användare, hjälpa och vägleda dem i olika ärenden samt framstå som kompetent person inom IT-området. Kunden är ett välkänt bolag med kontor i Hägersten. De har kontor i flera nordiska länder och har även IT-support på olika språk, men endast svenska och engelska krävs för denna roll.

Publiceringsdatum
2017-07-11

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär bl.a. att fungera som samordnare för utsedd division och därmed vid behov besöka de kontor som ingår i det geografiska området dvs. ibland kan det förekomma resor i tjänsten. Som samordnare innefattar det informationsspridning, uppföljning samt att agera språkrör både för IT-organisation mot verksamheten samt för verksamheten mot IT-organisationen. Arbetstiderna är kl. 07:00-16:00 och/eller 08:00 -17:00.

Du ska fungera som Second Line i Service Desk (primärt för tilldelat område) innehållande nedanstående delar:

• PC-support och användarstöd för företagets anställda
• Ansvar för kontorens lokala nätverk inkl. PC, mobiltelefoner, surfplattor, servers, utskriftsenheter, switchar och trådlösa accesspunkter.
• Delta i gemensamma IT-projekt.
• Bemanna Servicedesk vid behov.

Bakgrund
För att lyckas i rollen som IT-tekniker så ska du ha minst 3 års arbetslivserfarenhet av IT-support, varav minst 1 år som onsite-tekniker där nätverk har ingått i dina arbetsuppgifter. Du ska tidigare ha arbetar med supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning. Vidare ska du kunna lösa den tekniska delen av problemet samt kunna ha en dialog och vägleda och i viss mån utbilda användaren både över telefon och på plats hos användaren. Du ska ha en god vana att arbeta efter riktlinjer, processer samt kunna ta ansvar och ägarskap i dina ärenden. I dina tidigare roller ska du ha fått insikt i att arbeta mot externa driftspartners. Du ska ha kompletta gymnasiebetyg och gärna studerat en gymnasieinriktning inom IT/Data/Teknik/Nätverk, men det är inte ett skallkrav.

För detta uppdrag vill vi att du har goda kunskaper inom:

• Nätverk (TCP, IP, LAN, WLAN, switchar, routrar)
• Serverkonfiguration, serverinstallation och felsökning av Windows Server 2008/2012, Exchange Server 2007 samt 2013
• Ärendehanteringssystem
• Fjärrstyrning av PC t.ex. TeamViewer.
• Administration av AD och Exchange.
• PC-Image och mjukvarudistribution t.ex., SCCM
• Installation, felsökning och fjärrstyrning i en Citrixmiljö
• Microsoft Windows 7 och 10
• Microsoft Office 2007, 2013 samt Office 365

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

• Eftergymnasial utbildning inom IT
• ITIL
• Antivirusskydd
• Installation av servrar

Dina personligheter

Som person ser vi gärna att du är självgående i rollen som IT-tekniker. Du behöver vara lugn som person, stresstålig och kunna prioritera rätt när det är många inkommande ärenden hos Second Line Service Desk. Det är högt i tak hos alla på Service Desk och det är viktigt att man hjälper varandra samt att det finns en laganda inom gruppen. Som IT-tekniker bör du ha ett stort intresse för IT, vara serviceinriktad och ha användaren i fokus. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet i denna rekrytering.

Om du tror att du skulle passa som konsult och vara en god representant för Dfind IT samt uppfyller kunskapskraven i ovan uppdrag så tveka inte att söka tjänsten redan idag på länken nedan.

Så ansöker du
Vi kommer att ta emot ansökningar och hålla intervjuer löpande. Vid frågor, kontakta tilda.stenmark@dfind.se [ mailto:tilda.stenmark@dfind.se ]

Uppdragsstart: 1 oktober 2017

Uppdragsgivare: Dfind IT

I denna konsultrekrytering kommer du vara anställd konsult för att sedan på sikt i samtyckte med kunden övergå i anställning hos dem.

Ort: Stockholm, Hägersten

Organisations-/företagsbeskrivning

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast och rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-01
Ange följande referens när du ansöker: 201069537
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tilda Stenmark tilda.stenmark@dfind.se

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
3599889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: