It-tekniker till enheten Leverans och Support i Göteborg

Polismyndigheten / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Göteborg, Härryda, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

IT-avdelningen söker It-tekniker till enheten Leverans och Support i Göteborg. Ansök senast den 17 maj!

Publiceringsdatum
2018-04-27

Dina arbetsuppgifter
Leverans och support har lokal närvaro i varje region. Regionala servicekontor återfinns i Nord/Mitt, Stockholm/Bergslagen, och Syd/Öst/Väst. Servicekontoren sköter införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. Systemen för telefoni och radiokommunikation, inklusive handterminaler och fordonsstationer, hanteras också av servicekontoren.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge IT-support i secondline till våra slutanvändare vid Polismyndigheten samt att arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag. Administration av vår utrustning är även en viktig del av arbetet. Stationeringsort är Göteborg med arbetsområde inom hela Västra Götaland. Det förekommer mycket resor inom arbetsområdet och en del logistikhantering. Beredskaps- och dispatcherarbete ingår i tjänsten. Arbetet är varierande och du möter många olika kunder i en intressant arbetsmiljö.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av arbete som It-tekniker/Supporttekniker.
• Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och nätverkskommunikationsutrustning.
• Mycket stor servicekänsla och fokus på att hjälpa våra kunder med tyngd på bra resultat och kvalité.
• Förmågan att uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift.
• B-körkort och vana att köra bil.

Meriterande
Det är meriterande om du har:
• Vana vid ärendehanteringssystem, Remedy ARS eller motsvarande.
• Kunskap om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio.
• Kunskap om telefoni, telefoniväxelsystem, mobiltelefoni samt audio/video
• Kunskap om AD (Active Directory)
• Baskunskaper av att arbeta administrativt med konfiguration/policyhantering med servrar och NätOS,

Personliga Egenskaper
Personliga egenskaper är ofta lika viktigt som teknisk kompetens för en grupps utveckling och dynamik. Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Beskrivning av arbetsplatsen
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Våra system används i polisernas vardag - dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har ca 750 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare.

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Linda Niklasson tfn. 010-565 69 66.

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 38710; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092; Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 16 627

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med hr-support@polisen.se

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 17 maj 2018! Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.

Du söker tjänsten via jobb.na@polisen.se och du uppger diarienumret för ärendet, A217.923/2018.

https://polisen.se/om-polisen/lediga-jobb/2018/april/polismyndighetens-it-avdelning-soker-it-tekniker-till-enheten-for-leverans-och-support-sydostvast-med-placering-i-goteborg.-ansok-senast-den-17-maj/

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-17

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 STOCKHOLM

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
4111965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: