IT-tekniker/Teamledare kundstöd
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Vill du vara med och digitalisera och utveckla vår IT-miljö? Vi söker en driven IT-tekniker till IT-enhetens kundteam som vill vara med och bidra till Krokoms växtkraft. Vi kan erbjuda dig ett varierat arbete där du får vara en nyckelperson i utvecklingen av kommunens IT-stöd. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad!
Publiceringsdatum2023-09-06Om tjänstenIT-enheten ansvarar för det centrala IT-stödet till kommunens verksamheter med drift, support och utveckling av IT-miljö och telefoni. Enheten är organiserad inom kommunledningsförvaltningen och består för närvarande av 14 medarbetare i rollerna IT-tekniker, IT-samordnare och IT-chef. Inom IT-enheten arbetar vi i team där infrastrukturteamet fokuserar på drift och utveckling av IT-infrastruktur och kundteamet fokuserar på kundstöd och den användarnära IT-miljön.
Som IT-tekniker/Teamledare kundstöd är du en nyckelperson i arbetet med coaching, utveckling, förvaltning och kvalitetssäkring av kommunens centrala IT-support med kundstöd till kommunens verksamheter och användare. Kundstödet omfattar en egen 1st-line support som betjänar beställningar och felanmälningar inom IT via telefon, e-post och ärendehanteringssystem.
Tillsammans med IT-enhetens medarbetare deltar du aktivt i kundstödet och bidrar i en verksamhetsdriven digitalisering och utveckling samt verkar för att IT-miljön är säker, optimal och kostnadseffektiv i ett verksamhetsperspektiv med en centraliserad IT-drift.
Att arbeta som IT-tekniker och Teamledare hos oss
Du agerar som konsult, rådgivare, problemlösare och coach samt levererar ett professionellt och serviceinriktat arbete och ledning inom IT-kundstöd och den användarnära IT-miljön. Du coachar och leder kundteamet samt inspirerar andra genom att själv vara ett föredöme. Du gör det genom lyhördhet, delaktighet, dialog och samverkan med kollegor, kunder, beslutsfattare och leverantörer i det löpande arbetet samt i olika arbetsgrupper och projekt.
Du kommer att ge information, rådgivning och stöd, lösa problem och coacha, installera, konfigurera och dokumentera, skapa rutiner och guider, inventera och beställa, administrera och planera, övervaka och rapportera, ta fram statistik och beslutsunderlag.
Du kommer att ha funktionsansvar för IT-kundstöd med coaching och teamledning av ca 5 kollegor. Du kommer också förvalta objekt inom den centrala IT-miljön för kundstöd, samt driva, leda och kvalitetssäkra införande och utveckling av system och tjänster inom ärendehantering och kundstöd.
Din kompetens
Du har arbetslivserfarenhet som IT-tekniker inom support eller likande funktion. Troligen har du har en IT-teknisk utbildning på lägst gymnasienivå, en bred IT-kompetens kombinerat med kompetens inom kundstöd och support eller en annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
För att lyckas i uppdraget är du lyhörd, drivande och initiativtagande. Du tar stort eget ansvar och trivs med att coacha och inspirera andra i ett team.
Du har mycket god samarbetsförmåga och känner dig bekväm med att prata med och inför olika grupper.
Det finns goda möjligheter till kompetensutveckling och att växa i rollen.
Du ska ha god kompetens och dokumenterad erfarenhet inom ett eller flera av följande områden:
• IT-support och kundstöd
• Ledarskap och coaching av team
• Ärendehantering i kundstödssystem
• Microsoft 365 Office och Windows 10/11 PC
• IT-utrustning för arbetsplatser
Det är meriterande om du har kompetens inom något av följande områden:
• Automation och digitalisering av arbetsflöden
• E-tjänster och tjänstekataloger för effektivisering av arbetsflöden
• ITIL och IT-förändringshantering (Change Management)
• IT-systemförvaltning
• Android, Apple och Chromebook-plattformar
• Enhetshantering med MDM
• IT-säkerhet
Du arbetar strukturerat och målinriktat med förbättring och service i fokus. Du ser helheten, har lätt för att prioritera samtidigt som du är flexibel och levererar i tid.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, kan kommunicera på IT-teknisk nivå och samtidigt göra detta begripligt för andra.
B-körkort är ett krav.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess.
Värdegrund och växtkraft
Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord
• Välkomnande - Här är alla välkomna!
• Modig - Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
• Nära - Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
• Pålitlig - Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.
Vi gör plats för din växtkraft!
I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft - för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?
Övrig informationTillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten är säkerhetsklassad enligt lag (2018:585) säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövning med registerkontroll och bakgrundkontroll genomförs på slutkandidat.
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0640-161 00.
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via
www.adecco.se där du laddar upp ditt svenska CV och personliga brev i PDF-format.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Stefan Wangdell på 076-1384817 alternativt via
stefan.wangdell@adecco.seSista dag att ansöka är 2023-09-27
Vi välkomnar din ansökan!
Sökord: Teamledare, IT-tekniker, Digitalisering, karriär Krokom, IT-säkerhet, ITIL, Azure, Linux, Server, IT- Support, Östersund
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-42964".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Senior Talent Agent
Stefan Wangdell
+46761384817 Jobbnummer 8089489
Observera att sista ansökningsdag har passerat.