IT-tekniker Support Service desk

Malmö stad, Kommuntjänster / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö stad, Kommuntjänster i Malmö

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Vi är uppdelade i fyra avdelningar och erbjuder våra kunder allt från färdtjänst till IT och att svara i Malmö stads växel. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får god, varierad och näringsriktig mat.

Kommuntjänster har drygt 400 anställda inom fem olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva administrativa tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.


Publiceringsdatum
2017-08-25

Arbetsuppgifter
Som IT- tekniker i Malmö stads service desk har du drygt 24000 kollegor som du har i uppdrag att ge support till i kommunens IT-miljö. I service desken, eller IT-support i dagligt tal, ingår du i första linjens support. Här möter vi Malmö stads alla medarbetare i ett initialt support-samtal. Du lyssnar, analyserar och ger stöd i frågor och problem som rör det mesta inom IT. I servicedesken finns hela tiden en koordinator som backar upp och stöttar support-agenterna i första linjen med kunskap och vägledning för att vi ska kunna leverera den bästa möjliga servicen till våra kollegor i staden. Allt för att kollegorna i Malmö stad ska kunna ägna sig åt sitt uppdrag gentemot Malmöborna.


Kvalifikationer
Du är serviceinriktad och du har lätt för att anpassa dig till olika människor och till nya situationer. Vi söker dig som är professionell, strukturerad och driven. Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra. Du har sedan tidigare arbetat i minst 2 år med IT support, gärna i större organisationer. Du har avslutad
Högskole-utbildning/ Ky-utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och god läsförståelse i Engelska.

Meriterande
Det är meriterande om du har utbildning i ITIL Foundation och Windows 10-felsökning
samt arbetslivserfarenhet från Offentlig förvaltning.

ÖVRIGT
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 10 10 29. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: Så fort som möjligt, enligt överenskommelse., upphör: 2018-03-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-10
Ange följande referens när du ansöker: 2017-KTJ-106
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Rivas Annika.Rivas@malmo.se

Företag
Malmö stad, Kommuntjänster

Adress
Malmö stad, Kommuntjänster
August Palms plats 1
20580 Malmö

Kontorsadress
Henrik Smithsgatan 13 Malmö

Jobbnummer
3663607

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö stad, Kommuntjänster

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö stad, Kommuntjänster: