IT-tekniker sökes till IT Servicedesk Halmstad/Varberg
Region Halland, IT Servicedesk / Supportteknikerjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, IT Servicedesk i Halmstad,
Varberg,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, kurs & konferens, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.
Publiceringsdatum2015-01-26ArbetsuppgifterVi söker en person som har intresse för att arbeta med IT teknisk support.
Regionservice IT Servicedesk arbetar för att stödja användarna i det dagliga arbetet vid datorn. Vårt mål är att lösa så mycket som möjligt på distans. Vi jobbar i huvudsak med support i direkt kontakt med kund över telefon eller via ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus. En del ärenden ställer höga krav på informationssäkerhet eftersom de kan innehålla t.ex. patientuppgifter.
Tjänsten gäller heltid dvs. 40 timmar/vecka, då Servicedesk har öppet mellan 7-17 kan arbetstiderna variera under veckan.
Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.
Att bemanna Region Hallands IT Servicedesk - Teknisk support innebär i huvudsak:
• Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
• Websupport - granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
• Lösningsgrupp - vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
Du kan även komma att delta i utvecklingsprojekt och utbildningsinsatser.
KvalifikationerVi söker dig med lägst gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena.
Erfarenhet och intresse inom klient- (dator) teknik, Windows OS och MS Office är ett krav. Kunskap om TCP-IP nätverk, AD och/eller Region Hallands IT-miljö är meriterande.
Även dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-supportbranschen eller liknande är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, kundfokus och ett gott bemötande.
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift krävs.
Körkort B erfordras.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Önskat startdatum: 2015-04-01.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-22
Ange följande referens när du ansöker: RGS 2/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBojana Radovanovic Simeon, Avdelningschef 035-13 65 58
Facklig kontaktJohn Gabrielsson, Saco 0340-48 10 05
Berit Svensson, Vårdförbundet 0340-48 24 62
Inger Ivarsson, Vision 0340-48 17 98
FöretagRegion Halland, IT Servicedesk
AdressRegion Halland, IT Servicedesk
Box 517
30180 HALMSTAD
Kontorsadress30185 Halmstad
Jobbnummer 2141686
Observera att sista ansökningsdag har passerat.