IT-tekniker Servicedesk till Eurofins huvudkontor i Lidköping!
Eurofins National Service Center Sweden AB / Supportteknikerjobb / Lidköping
2022-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker Servicedesk till Eurofins huvudkontor i Lidköping!" (publicerad 2024-07-18) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Lidköping,
Götene,
Skara,
Vara,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eurofins National Service Center Sweden AB i Lidköping,
Jönköping,
Linköping,
Katrineholm,
Knivsta eller i
hela Sverige Då en av våra medarbetare tar sig an nya utmaningar så söker vi dig som vill axla denna roll och vara den som är första kontakten för IT-avdelningens kunder!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete - allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 55.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service.
Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
Vad du kommer att göra hos oss:
Tjänsten gäller 1:a linjens support i vår IT-servicedesk och första kontakten för IT-avdelningens kunder. Den huvudsakliga arbetsuppgiften består av att ta emot och lösa ärenden som kommer in via vårt ärendehanteringssystem eller via telefon. Dessa ärenden kan till exempel gälla följande:
Administration av användare och grupper i AD
Installation av programvara manuellt eller via SCCM
Allmänna problem relaterade till workstations, laptops, skrivare, mobiltelefoner och liknande
Problem med mail
Problem och frågeställningar gällande standardprogramvaror som t ex MS Office, MS 365.
Huvudfokus ligger på tickets från användare i Sverige, men innehåller även samarbete med tekniker från övriga nordiska länder. Tickets som inte kan lösas i L1 skickas vidare till L2 eller L3. Visst arbete ute hos användare förekommer samt installation av nya datorer.
Ärendehantering enligt ITIL i ärendehanteringssystemet OTRS vilket framöver kommer att ersättas med ServiceNow.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt.
I just denna roll så får du varierande arbetsuppgifter, stort kontaktnät med många olika roller och nivåer inom företaget samt att du får vara del av ett stort förändringsarbete där hela IT-infrastrukturen byggs om. På sikt finns stora utvecklingsmöjligheter, där man kan axla mer tekniska roller som L2/L3, bli teamledare eller arbeta med projekt.
Vem är du som söker?
Du ska ha en utbildning på lägst gymnasienivå med inriktning data/IT eller motsvarande utbildning. Vidare ska du ha mycket goda kunskaper kring MS Windows, MS Office, MS 365 samt persondatorer och kringutrustning. Goda kunskaper om MS Server, Active Directory och nätverk är också ett krav. Du behärskar både det svenska och engelska språket, i tal och skrift.
Har du kunskap om ITIL, erfarenhet av ServiceNow och SCCM samt kan något annat nordiskt språk ses det som meriterande.
Då stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna så förutsätter vi att du har en hög servicekänsla och en positiv "can do" inställning. Du ska vara prestigelös, kunna arbeta både självständigt och i grupp samt dela med dig av din kunskap och information.
Praktisk information:
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Tjänsten avser heltid. Arbetstiden är förlagd på dagtid. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse. Månadslön enligt överenskommelse. Placeringsort: Lidköping, resor förekommer dock i tjänsten.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Mattias Frick, Regional IT-chef Environment Nordics,
mattiasfrick@eurofins.seFör frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta:
Damir Sabotic, HR-Generalist,
damirsabotic@eurofins.sePubliceringsdatum2022-02-09Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressEurofins National Service Center Sweden AB
Sjöhagsgatan 1
53140 Lidköping
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Eurofins National Service Center Sweden AB (org.nr 556718-1499)
Sjöhagsgatan 1 (
visa karta)
531 40 LIDKÖPING
Arbetsplats Eurofins National Service Center
Jobbnummer 6328259
Observera att sista ansökningsdag har passerat.