IT-Tekniker Ref nr RS 96/07
Region Skåne / Supportteknikerjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige InformationsTeknikTjänster InformationsTeknikTjänster (ITT) är Regions Skånes
IT-förvaltning, med för närvarande ca 240 medarbetare. ITT ansvarar för all
drift och samordning av IT-infrastrukturen inom Region Skåne. ITT arbetar som
leverantör av IT mot Region Skåne som helhet. Det dagliga arbetet gentemot
verksamheterna sker decentraliserat via lokala driftenheter. Dessa är indelade i
fem geografiska områden: Nordost (Kristianstad), Nordväst (Helsingborg),
Mellersta (Lund), Sydost (Ystad) och Sydväst (Malmö). Driftenheter ITT's lokala
driftenheter levererar IT-drift åt regionens samtliga förvaltningar och ansvarar
också för regionens IT-infrastruktur. Infrastrukturen omfatta drift och
utveckling av regionens nät, servrar och PC-arbetsplatser. Nätdriften omfattar
idag ca 35 000 nätverksuttag. Miljön baseras primärt i Nortel och Cisco
produkter. Serverdriften omfattar ca 1.200 servrar med lagring och backup. Vi
ansvarar också för driften och support av regionens ca 25.000 datorer. Utöver
IT-infrastrukturen ansvarar vi för drift av flertalet av regionens
applikationer. Servicedesk ITT Servicedesk är en central funktion för Region
Skåne. Verksamheten startade 2005 och har idag 18 medarbetare med placering i
Lund. Teknikerna på ITT Servicedesk arbetar i första- (telefonhjälp) och andra
linjens support (fjärrstyrning). Arbetsuppgifterna omfattar att ge teknisk
support via telefon och ärendehanteringssystemet. Servicedesk utför
grundläggande felsökning och målet är att i första kontakten med kunden även
lösa större delen av de ärenden som kommer in. Arbetet roterar mellan första och
andra linjen. Ärendehanteringssystem som används är CA. Vi söker just nu ett
flertal IT-tekniker, Ref nr RS 96/07 Vi söker dig som har dokumenterade
kunskaper och flerårig erfarenhet av den typ av arbetsuppgifter som beskrivs
ovan. Vi arbetar i en bred miljö med mycket varierande applikationer, du kan
därför antingen vara specialiserad inom ett av våra områden eller ha en bred
teknisk bas. Som person är du snabb och effektiv, har ett intresse för
problemlösning och förmågan att prioritera. Arbetet kräver att du är utåtriktad
och har lätt för att kommunicera både med kunder och andra tekniker. Eftersom vi
till stor del arbetar i team är det också viktigt att du har god
samarbetsförmåga. Kunskap om ITIL och kännedom om verksamheten är meriterande.
Region Skåne strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en
styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Tjänsterna är
heltidsanställningar och gäller tillsvidare. Tillträde sker snarast. Tjänstens
omfattning och placeringsort bestäms efter överenskommelse. För tjänsten krävs
B-körkort. Beredskap kan komma att ingå i tjänsten. Har du frågor så hör gärna
av dig till någon av oss: - Anders Berndtsson, (Enhetschef NV & M) 042-406 50 27
• Per Danebjer (Enhetschef NO) 044-309 27 83 - Axel Tonning (Enhetschef SV)
0705-61 14 40 - Joakim Sjövall (Enhetschef SO) 0705-44 39 74 - Michael Bergström
(Enhetschef Servicedesk) 040-623 03 15 Vi vill ha din ansökan senast den
2007-11-30. Vi vill att du ansöker online! För att se hur det fungerar klicka på
texten på nästa rad:
http://cv.skane.jobb.se/guide.html Du kan också öva
online-ansökan. Klicka på:
http://tinyurl.com/47nwk Behöver du ytterligare hjälp med
registreringen av CV och personligt brev kontakta oss på e-post
platsnytt@skane.se Sänd inga ansökningar
via e-post!
Publiceringsdatum2007-11-14Anställningstyp/arbetstiderTills vidare. Hel/deltid. Dagtid. Heltid Tillsvidareanställning.
ErsättningFast lön.
Så ansöker duAnsök endast via vår Webb-plats:
http://cv.skane.jobb.se/applyStart.asp?jobid=64941508FöretagRegion Skåne
221 85 LUND
Jobbnummer 54649
Observera att sista ansökningsdag har passerat.