IT-tekniker med starkt intresse för Linux och god service

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-01-21

Företaget
Företaget tillhandahåller produkter och tjänster som ökar människors vardagssäkerhet och trygghet. Exempel är nyckelreturservice, spärrtjänst av förlorade kort, mobil och ID-handlingar, stöldmärkning och larm. Företaget tillhör en internationell företagsgrupp inom vardagliga säkerhettjänster som i nuläget återfinns i Norden och Östeuropa. Idag har de över 1 miljon användare och fortsätter att växa.

IT-avdelningen stödjer verksamheten i Sverige, Finland och Norge. Du kommer arbeta på kontoret i Stockholm och ingå i ett team med mycket kunniga kollegor inom IT. Här är företaget där du ges chansen att utvecklas i ett kompetent IT-team; du har drivet, energin och viljan att ge ditt yttersta.

Som IT-support arbetar du i företagets servicedesk/helpdesk och stödjer medarbetare i olika IT-frågor. Du löser incidenter och beställningar som rapporteras till ärendehanteringssystemet. Det kan vara användarsupport, applikationsförfrågningar eller datautrustning. Du arbetar med Windows och Linux klienter och servrar, internt och externt nätverk, telekom/VoIP/GSM/PBX, brandväggar, skrivare. Du ingår i ett team om 4 personer i supporten, varav en är teamledare och koordinerar arbetet. Din roll innebär att vara experten över Linux-incidenter; du arbetar brett med olika ärenden men ärenden avseende support i Linuxmiljö går främst till dig. Det innebär att du supportar användare som arbetar i Linux-miljö (Ubuntu). Din roll innebär att vara ute mycket på golvet i verksamheten för att supporta och visa dig.

Dina arbetsuppgifter
Som IT-support arbetar du i företagets servicedesk/helpdesk och stödjer medarbetare i olika IT-frågor. Du löser incidenter och beställningar som rapporteras till ärendehanteringssystemet. Det kan vara användarsupport, applikationsförfrågningar eller datautrustning. Du arbetar med Windows och Linux klienter och servrar, internt och externt nätverk, telekom/VoIP/GSM/PBX, brandväggar, skrivare. Du ingår i ett team om 4 personer i supporten, varav en är teamledare och koordinerar arbetet. Din roll innebär att vara experten över Linux-incidenter; du arbetar brett med olika ärenden men ärenden avseende support i Linuxmiljö går främst till dig. Det innebär att du supportar användare som arbetar i Linux-miljö (Ubuntu). Din roll innebär att vara ute mycket på golvet i verksamheten för att supporta och visa dig.

Kvalifikationer
• Yrkesutbildning inom Data/IT, eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av IT-support
• Erfarenhet av support av Linux (Ubuntu), mot användare
• Erfarenhet av Windows (Windows 7)
• Erfarenhet av Puppet (meriterande)
• Telecom/VoIP/GSM/PBX (meriterande)
• Användarhantering i Active directory (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
Då personligt engagemang, glädje och positiv vilja värderas högt på företaget ser vi att du är en person som ser lösningar och inte problem. Du är en "doer", du brinner för att hjälpa andra och har ett genuint intresse för teknik. Din personlighet och positivt bemötande är minst lika viktigt som din kompetens inom IT. Då det är viktigt att du syns i verksamheten är du en person som trivs med att interagera med användarna, även på plats. Rollen innebär mycket Linuxsupport, varför det är viktigt att du har ett starkt intresse för det, samt har en god insikt i vad det innebär att supporta användare inom Linux.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ö.k
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, It-tekniker, data, support, servicedesk, helpdesk, windows 7, Linux, Telecom, VoIP, GSM, PBX

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Vannfält-Restorp 08-40024050 karin.vannfalt.restorp@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2137272

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: